آفتاب
در دانشگاه علم و صنعت محقق می شود؛

حمایت از تحقیقات در بخش خصوصی/ راه اندازی کلینیک تخصصی حمل و نقل

حمایت از تحقیقات در بخش خصوصی/ راه اندازی کلینیک تخصصی حمل و نقل

مدیر دفتر همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای تضمین سرمایه افراد یا شرکت های طرف قرارداد، آیین نامه ای در راستای حمایت از انجام تحقیقات در بخش خصوصی در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله کثیری امروز در نشستی خبری که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: این دانشگاه در طی ۲۰ سال گذشته حدود ۲ هزار قرارداد همکاری با صنایع و دستگاه های اجرایی خارج از دانشگاه به مبلغ بیش از هزار میلیارد ریال منعقد کرده است.

وی افزود: همچنین تاکنون توانسته ایم به ۱۲۰ فناوری قابل عرضه دست بیابیم.

کثیری از راه اندازی کلینیک تخصصی صنعت حمل و نقل ریلی در دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: اولین کلینیک صنعتی کشور حدود ۱۲ سال قبل در دانشگاه علم و صنعت افتتاح شده است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر دستاورد دانشگاه گفت: با توجه به سابقه دیرین دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با صنعت، مجموعه ای از الگوهای تعامل با صنعت تدوین شده است که در هفته پژوهش شاهد رونمایی آن خواهیم بود. 

به گفته کثیری، برنامه های عملیاتی متعددی در ارتباطات صنعتی از جمله تشکیل قطب فناوری با ماموریت خاص از صنعت، انجام ماموریتی بزرگ و تفکیک آنها به ریز پروژه ها، راه اندازی آزمایشگاه های تحقیقاتی مشترک با صنعت، تاسیس پردیس دانشگاهی در صنعت یا منطقه صنعتی و الگوی منحصر به فرد فرصت مطالعاتی صنعتی پیشنهاد شده است.

وی از برنامه دانشگاه علم و صنعت ایران برای تضمین سرمایه افراد یا شرکت های طرف قرارداد با این دانشگاه خبر داد و گفت: دستورالعمل این طرح در حال تدوین است و حمایت از تحقیقات بخش خصوصی صورت می گیرد.

کثیری ادامه داد: در سبد الگوهای تعامل دانشگاه علم و صنعت با صنایع مختلف، مواردی همچون الگوی ایفای نقش انتقال دانش فنی و فناوری در پروژه های بزرگ ملی و الگوی برگزاری سمینارهای ملی و بین المللی در زمینه موردنظر کارفرما در داخل یا خارج کشور پیش بینی شده است.

کد N1573368

وبگردی