آفتاب
۲۰ آدم دیپلمات هم آنجا بودند، فقط روی من زوم شد

توضیحات فتح الله زاده درباره تصویر جنجالی/ چرا او در سالن کشتی زنان بود؟

توضیحات فتح الله زاده درباره تصویر جنجالی/ چرا او در سالن کشتی زنان بود؟

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نزدیک بود به خاطر انتشار عکسی از رحمتی در اردوی ارمنستان و در کنار یک خانم، کاپیتان آبی‌ها را محروم کند.

علی فتح‌ا...‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال در این‌باره می‌گوید: «وقتی تیم‌ها و بازیکنان ما به خارج از ایران می‌روند، بالاخره هموطن‌هایی برای عکس گرفتن می‌آیند. مردمانی هستند که ورزشکاران را دوست دارند. این خوبیت ندارد که بگویند نه ما با شما عکس نمی‌گیریم. رحمتی و امثال او بازیکنان نامی هستند و مردم دوست دارند با آنها عکس بگیرند. بعد وضع جامعه در خارج از کشور این‌طور است. پوشش آنها با ایران فرق می‌کند. نمی‌توانیم دخالت کنیم که شما باید پوشش خود را درست کنید یا شما حجاب نداشته باشید، ما عکس نمی‌گیریم. به نظرم این بحث‌هایی که به وجود آمد، خوبی‌ات ندارد. مگر ما چند تا دایی، مجیدی، کریمی و... در ایران داریم؟ این‌ها چون زحمت ‌کشیده‌اند، مردم دوست‌شان دارند. ما هم باید به این آدم‌ها احترام بگذاریم. بی‌خودی نباید به این بازیکنان لطمه بزنیم. البته این‌ها الگو هستند. حرفی هم نیست. این خیلی بد است تا مشکلی برای یک نفر درست می‌شود، عکس‌هایی از بزرگان فوتبال هم منتشر می‌کنند و می‌گویند چرا این‌ها محروم نشوند؟ این رفتار به نظرم درست نیست. »



ماجرای آن عکس
البته این مشکل چند وقت پیش به خاطر سفر به آمریکا برای علی فتح‌ا...‌زاده هم پیش آمد. ماجرای عکسی که نشان می‌داد او کشتی بانوان را تماشا کرده. فتح‌ا...‌زاده بعد از مدت‌ها سکوتش را در این‌باره می‌شکند و می‌گوید: «من آن‌موقع به این مسئله ورود نکردم. حالا شما سؤال کردید، جواب می‌دهم. ببینید اولاً من تنها نبودم. ما حدود 30 نفر بودیم. 20 آدم دیپلمات هم همراه ما بودند. متأسفانه روی من زوم شد. کسی هم نپرسید آیا من کشتی را تماشا کرده‌ام یا نه. کلاً ماجرا یک دقیقه بود. اولاً در محیط بازی کشتی برگزار شد. ما برای مسابقه نماینده ایران رفته بودیم ولی این مسابقه را در فضای باز برگزار کردند. خانم‌هایی که در آن فضای باز بودند، حجاب‌شان بدتر از کشتی‌گیرها بود چون جامعه‌شان این شکلی است. مسابقه هم یک دقیقه بیشتر طول نکشید. مأمور حراست هم با ما بود. یک دقیقه‌ای مسابقه‌شان تمام شد. دیدم این تصاویر را از من منتشر کردند و تهمت‌هایی زدند.»  فتح‌ا...‌زاده ادامه می‌دهد: «نباید به خاطر یک عکس ستاره‌های فوتبال‌مان را محروم کنیم، حتی اگر اشتباهی از آنها سر زده باشد. باید این بچه‌ها را نصیحت کنیم تا دفعه بعد چنین اشتباهی را تکرار نکنند. یک عده متأسفانه دوست دارند ستاره‌های ما از بین بروند و خراب شوند، در حالی که از نظر بنده این ستاره‌ها مثل گل هستند و اگر به آنها نرسیم، پژمرده می‌شوند. »



شوخی با افشارزاده
مدیرعامل سابق استقلال به زندگی فوتبالیست‌های خارجی اشاره می‌کند و می‌گوید: «در خارج از ایران شما چیزهای منفی درباره ستاره‌های‌شان کم می‌بینید. شک نکنید وضع زندگی آنها خیلی بدتر از بازیکنان ایرانی است ولی آنجا اجازه نمی‌دهند هر چیزی درباره ستاره‌ها و الگوهای‌شان منتشر شود. حتی برخورد هم می‌شود.»  سؤال آخر از فتح‌ا...‌زاده درباره صحبت‌های اخیرش با افشارزاده است. دو مدیرعامل قبلی استقلال که در دوره‌ای به مشکل خوردند، حالا رابطه خوبی با هم دارند و فتح‌ا...‌زاده در این‌باره می‌گوید: «خیلی با هم صحبت کردیم و حتی شوخی هم کردیم. از آن شوخی‌ها بود که با گزارشگر کرد! یکی از آن شوخی‌ها را با من کرد که دستش را گرفتم گفتم من با تو از این شوخی‌ها کنم که می‌افتی! (خنده)»  او درباره اختلاف‌هایی که با افشارزاده داشت، توضیح می‌دهد: «اختلافی بین ما نبود. یک عده او را مجبور می‌کردند من را تخریب کند. بالاخره 30 سال است مدیریت می‌کنم و می‌فهمم چه خبر است. مردم هم این چیزها را می‌فهمند.»


خبرورزشی
کد N1573304

وبگردی