آفتاب

قوم بلوچ بیش از 500 شهید تقدیم نظام و میهن اسلامی کرده است

قوم بلوچ بیش از 500 شهید تقدیم نظام و میهن اسلامی کرده است

زاهدان- ایرنا- جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تقدیم بیش از 500 شهید از قوم بلوچ در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای میهن اسلامی و چندین شهید در سوریه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) تنها بخشی از رشادت های این قوم اصیل ایرانی است.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار محمد ناظری روز شنبه در آیین رونمایی از تندیس همایش نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس با بیان اینکه سرزمین بلوچستان همواره مورد توجه بیگانگان بوده است اظهار داشت: مردم سلحشور بلوچ با پیشینه و تمدن آریایی همواره با عدم اعتماد به بیگانگان و روحیه وطن دوستی منشا خدمات ارزنده ای در پاسداری از کشور بوده اند.
وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس بیان کرد: این همایش همزمان با یکصدمین سالگرد مبارزات مردم این خطه علیه استعمار انگلستان از 24 تا 26 آذرماه جاری در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: این همایش با همکاری همه اقوام و طوایف سیستان و بلوچستان در راستای تقویت روحیه وطن پرستی و انتقال ارزش ها به نسل های جدید برگزار می شود.
وی تقویت حس استکبار ستیزی و وحدت ملی و بررسی علل و عوامل پایداری مردم منطقه در مقابل استعمارگران را از جمله اهداف دیگر برگزاری این همایش ذکر کرد و افزود: تاکنون مقالات زیادی به این همایش ارسال شده است.
وی تصریح کرد: در حاشیه این همایش سه روزه نمایشگاه دستاوردهای اقوام و طوایف مختلف استان نیز برپا می شود.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از تندیس همایش نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس رونمایی شد.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1573291

وبگردی