آفتاب

پلتفرم خودروی ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران رونمایی شد

پلتفرم خودروی ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران رونمایی شد

تهران- ایرنا- مراسم رونمایی از محصول اصلی پلتفرم ملی NP01، در پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه علم و صنعت ایران، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه در رابطه با اثرات مثبت تحقق طرح کلان پلتفرم خودروی ملی گفت: با اجرایی شدن این طرح، صنعت خودروی ما دیگر به مونتاژ روی نخواهد آورد و به استقلال نزدیک خواهد شد.
دکتر 'محمدحسن شجاعی فرد' افزود: پلتفرم خودرو، عملا بخش اصلی یک خودرو را شامل می شود و این قابلیت را داراست که چند مدل مختلف بدنه و تزیینات داخلی مناسب روی آن سوار شده و به صورت مدل های مختلف خودرو به بازار معرفی شود.
مجری محوری طرح پلتفرم ملی به سابقه آغاز اجرای این طرح از سال 1391 در دانشگاه علم و صنعت ایران اشاره کرد و گفت: هم اکنون کل تزئینات داخلی و خارجی و طراحی بدنه تا آخرین مرحله طراحی جزئیات، انجام شده و این پلتفرم قابلیت ارائه تا 25محصول را دارد.
وی یادآور شد: در این پروژه کلان که برای اولین بار در کشور در این سطح گسترده طراحی و اجرا شده است، ایمنی خودرو و به ویژه طراحی که در قسمت بدنه فلزی انجام شده، در حد ستاره های جهانی است.
شجاعی فرد تاکید کرد: از جمله شرط های تعیین شده در هدف گذاری اولیه طرح پلتفرم این بود که قیمت خودرو نباید بیش از 12 هزار دلار باشد و از طرفی به تولید خودرویی برسیم که به لحاظ کیفیت، بتواند به اروپا صادر شود.
پروژه طراحی پلتفرم ملی خودرو در راستای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت خودروی کشور و با هدف بومی سازی طراحی پلتفرم خودرو به کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه های علم و صنعت ایران، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران ابلاغ شده بود که دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به انجام طراحی و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی پلتفرم خودروی ملی شد.
‌اهداف اصلی این پروژه دستیابی به دانش ملی طراحی پلتفرم خودرو، ایجاد ساختار مناسب برای طراحی پلتفرم، ساخت نمونه های اولیه پلتفرم طراحی شده، دستیابی به تکنولوژی روز و قابل صدور، محدود کردن هزینه های محصول در حدود تعیین شده، تربیت نیروهای متخصص، مناسب سازی فرایند طراحی خودرو و نهایتا جهانی شدن صنعت خودروی کشور بوده است.
‌هم اکنون نمونه نیمه صنعتی و پایلوت پلتفرم خودروی ملی در انتظار مراجعه خودروسازان برای تبدیل به نمونه صنعتی و تولید انبوه است.
علمی**1055**
دریافت کننده : زینب کارگر **انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1573288

وبگردی