آفتاب

جذب 126 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در البرز در 7 ماهه 95

جذب 126 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در البرز در 7 ماهه 95

کرج - ایرنا - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: در حالی که در سال 93 سرمایه گذاری خارجی 10 میلیون دلار بود، امسال در مدت 7 ماه به 126 میلیون دلار رسیده است که این میزان تنها بخش خارجی است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل فلاح در جلسه شورای اداری استان البرز که بعد از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری خارجی در البرز، افزود: در این زمینه اقدامات موثری با تعامل تمام دستگاه های مرتبط صورت گرفت.
وی ادامه داد: برای سفر رییس جمهوری مطالعات دقیقی با در نظر گرفتن محدودیت زمان در حوزه سرمایه گذاری صورت گرفت.
فلاح گفت: در بررسی های صورت گرفته 250 مورد موقعیت سرمایه گذاری در البرز احصا شد.
این مسئول افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی از سال 90 تا انتهای 7 ماهه سال 95 رشد قابل توجهی داشته است.
مدیر کل اقتصاد و دارایی البرز گفت: رویکرد دولت در جذب سرمایه گذاران خارجی توسعه نفوذ ایران به بازار های خارجی و انتقال تکنولوژی به کشور است که در این رابطه اهتمام ویژه ای وجود دارد.
وی افزود: در 7 ماهه سال 95 تعداد 6 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در البرز حضور پیدا کرده اند که در طول تاریج جذب سرمایه گذاران بی نظیر بوده است.
فلاح گفت: 32 جلسه قبل از سرمایه گذاری و 13 جلسه بعد از سرمایه گذاری های خارجی تاکنون صورت گرفته است.
وی با اشاره به سامانه مدیریت بدهی ها در کشور افزود: در دولت قبل عدد دقیقی برای بدهی ها و مطالبات دولت نبود و سال 94 حسابداری تعهدی نیز اجرایی شده و سامانه ای طراحی شده با عنوان سامانه سادا که مدیریت بدهی ها از این طریق صورت می گیرد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1573243

وبگردی