آفتاب
در اولین نشست نقد کتاب ‌خانه اخلاق پژوهان جوان؛

کتاب «درآمدی بر فلسفه عمل» نقد و بررسی می شود

کتاب «درآمدی بر فلسفه عمل» نقد و بررسی می شود

اولین برنامه نشست نقد کتاب «خانه اخلاق پژوهان جوان» به معرفی و نقد کتاب «درآمدی بر فلسفه عمل» نوشته مهدی ذاکری اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین برنامه نشست نقد کتاب «خانه اخلاق پژوهان جوان» که با حضور طلاب و دانشجویان علاقمند به مباحث اخلاق، ‌در قم برگزار می‌شود به معرفی و نقد کتاب «درآمدی بر فلسفه عمل» نوشته مهدی ذاکری اختصاص دارد. ۲۱  آذرماه ۱۳۹۵، اولین نشست نقد کتاب ‌خانه اخلاق پژوهان جوان در قم برگزار می‌شود.

این کتاب نخستین بار در آذر ۱۳۹۴ توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است و در چهار فصل اصلی چیستی عمل ، تشخص عمل ، تبیین عمل ، مبادی عمل در فلسفه اسلامی ، به بررسی نظریات و اقوال پیرامون فلسفه عمل میپردازد

فلسفه عمل شاخه‌ای است از فلسفه که درباره عمل آدمی بحث می‌کند و در مرز میان فلسفه ذهن، فلسفه علوم اجتماعی و فلسفه اخلاق قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مسئله در فلسفه عمل، چیستی عمل و تفاوت آن با حرکت‌هایی است که از انسان سر می‌زنند اما عمل نیستند. در این کتاب پس از بحث درباره چیستی عمل، مسئله رابطه میان عمل وتوصیفات آن به بحث گذاشته شده است.

مهدی ذاکری عضو هیات علمی دانشگاه تهران (پردیس فارابی) هستند. نقد این کتاب را نیز محسن جوادی مدیر گروه فلسفه اخلاق دانشگاه قم برعهده دارد. از ایشان آثار و مقالات متعددی در حوزه فلسفه اخلاق به چاپ رسیده است.

مخاطب اولیه و اصلی این برنامه دانشجویان گرامی و طلاب حوزه های علمیه هستند.

این برنامه نخستین نشست نقد کتاب این مجموعه می باشد که به گفته دست اندرکاران این مجموعه و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ماهی یک کتاب در حوزه اخلاق توسط اساتید معظم به نقادی گذاشته خواهد شد

شرکت برای عموم دانشجویان و طلاب علاقه‌مند به مباحث فلسفی و اخلاقی آزاد است و این افراد می‌توانند مباحث و صوت این جلسات را از طریق سایت خانه اخلاق پژوهان به آدرس EthicHouse.ir  و یا کانال تلگرام   https://telegram.me/EthicHouse  پیگیری کنند.

جلسه  بیست و هفتم کارگاه فلسفه اخلاق با موضوع «برزخ اخلاق ورزی در ایران معاصر» توسط حجت الاسلام سیدحسن اسلامی در روز سه شنبه ۱۶ آذرماه ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

این برنامه روز یکشنبه ۲۱ آذماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۸ در محل خانه اخلاق به آدرس قم، بلوار محمدامین (ص) کوچه ۱۳ پلاک ۲۹ برگزار می گردد.

از آنجا که زمان برگزاری نشست ها متغیر است طلاب و دانشجویان علاقه‌مند، برای اطلاع رسانی از زمان برگزاری برنامه ها می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۵۳۲۹۴۲۷۷۰  ازجزئیات دقیق‌تر مطلع شوند.

کد N1573201

وبگردی