آفتاب

تایمز: ترکیه در ناتو، دوست داران روسیه، چین و ایران را منصوب می کند

تایمز: ترکیه در ناتو، دوست داران روسیه، چین و ایران را منصوب می کند

روزنامه تایمز در شماره امروز خود پشت پرده برکناری برخی از نظامیان بلند پایه را فاش کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز نوشت:  به نظر می رسد ترکیه مقامات و نظامیان ناتو که طرفدار غرب هستند را عزل می کند. روزنامه تایمز با استناد بر ایمیل هایی که به خاطر نشت اطلاعاتی به دفتر این نشریه ارسال شده اند، می نویسد که ترکیه به جای این افراد، شخصیت هایی که طرفدار کشورهای روسیه، چین و ایران هستند را به این سمت ها نایل می کند.

مقامات ارتش ترکیه که از سمت های کلیدی ناتو عزل شده اند، نامه ای به ژنرال "کرتیس اسکاپاروتی" فرمانده عالی ارتش ناتو در اروپا ارسال نمودند.

به نوشته تاس، این افراد در نامه خود گزارش دادند: "در میان مقامات نظامی ترکیه، غرب ستیزی و ملی گرایی رشد کرده است." تایمز با انتشار صحبت های اسکاپاروتی در رابطه با دریافت نامه از سوی یک افسر ترکیه ای (از مقامات عزل شده ناتو) نوشت: "برخی از این افراد ارزش های ناتو را زیر سوال می بردند. آنها از روسیه، چین و ایران حمایت کرده و حتی از سازمان های غربی تنفر هم دارند." این مقام نظامی پیشین ناتوهمچنین گفته است که دست کم دو کاردار ارشد نظامی سفارت ترکیه در لندن نیز پس از کودتای نظامی 16 ژوئیه 2016، عزل و به ترکیه بازگردانده شده اند.

49310

کد N1573166

وبگردی