آفتاب

ماتیاس آنار برنده جایزه کتاب لایپزیک شد

ماتیاس آنار برنده جایزه کتاب لایپزیک شد

جایزه کتاب لایپزیک برای درک اروپایی به ماتیاس آنار فرانسوی تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لایپزیک نیوز، دفتر فرهنگی شهر لایپزیک که اهدا کننده جایزه کتاب لایپزیک برای درک اروپایی است ماتیاس آنار را به عنوان برنده این جایزه در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

این نویسنده فرانسوی برای جدیدترین رمانش با عنوان «قطب‌نما» برنده این جایزه شناخته شد.

گروه داوری با تجلیل از روش میانه روانه این نویسنده در دورانی که خشونت و تندرویی بر جهان سایه افکنده از وی به عنوان یک چهره دانشگاهی علاقه‌مند به فرهنگ شرق تجلیل و اعلام کرد دانش بی‌شک و قدرت زبانی ادبی‌ وی منحصر به فرد است.

در ادامه بیانیه هیات داوری گفته شده: وی در این کتاب جدید نیز به تاثیر فرهنگ شرق بر اروپا پرداخته و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر را تصویر کرده و از آن به عنوان میراث فرهنگی بشری تجلیل کرده است.

ماتیاس آنار نویسنده و مترجم ۴۴ ساله فرانسوی با زبان فارسی و عربی آشنایی دارد و مدتی را نیز در تهران زندگی کرده است. وی سال ۲۰۱۵ به خاطر نوشتن رمان «قطب‌نما» برنده جایزه گنکور شد.

وی که در مدرسه‌ لوور در رشته هنرهای اسلامی تحصیل کرده، در مدرسه زبان‌های شرقی در این زمینه تحصیل کرده و با زبان‌های فارسی و عربی آشنایی دارد. وی در بارسلون اسپانیا اقامت گزیده و زبان عربی تدریس می‌کند.

این جایزه در نمایشگاه کتاب لایپزیک سال ۲۰۱۷ و در مراسمی که ۲۲ مارس برگزار می‌شود، به این نویسنده اهدا خواهد شد.

جایزه کتاب لایپزیک برای درک اروپایی از سال ۱۹۹۴ هر سال به ارزش ۲۰ هزار یورو به یک نویسنده تعلق می‌گیرد و از مهم‌ترین عناوین جوایز ادبی در آلمان محسوب می‌شود.

کد N1573085

وبگردی