آفتاب

آغاز سال 2017 و پایان السفیر

آغاز سال 2017 و پایان السفیر

ایرنا نوشت: گویا این بار دیگر جدی است و قرار است روزنامه وزین ، پرمخاطب و قدیمی لبنان بعداز 42 سال فعالیت در دوران خوشی و ناخوشی لبنان ، با آغاز سال جدید میلادی(2017) به پایان راه خود برسد.

پیشتر هم اعلام شده بود که انتشار روزنامه السفیر متوقف می شود اما این اتفاق نیفتاد و السفیر به راه پرفراز و نشیب ناشی از مشکلات مالی و اقتصادی خود که البته گویا گریبانگیر همه روزنامه های لبنانی است، ادامه داد.
السفیر در شماره روز شنبه خود نوشت که بحران خطرناکی که همه روزنامه های جهان و از جمله جهان عرب را تهدید می کند و لبنان را هم بی نصیب نگذاشته است و محدودیت منابع مالی و تنگ شدن بازار کار دلیل عمده آن است.

این روزنامه به مدیریت و سردبیری« طلال سلمان» از قدیمی ترین روزنامه نگاران لبنانی آورده است که بحران توزیع در داخل لبنان و بسته شدن درهای بازار عربی به روی روزنامه های لبنانی بخشی از تهدید رسانه ها هستند.

السفیر خاطرنشان کرده است که در حد خود تلاش کردیم با عرق جبین و حتی گاهی تقدیم خون و در میان تهدیدهای ظالمانه و اشغالگری اسرائیل تا رسالت خود را ادامه دهیم و در کنار مقاومت مجاهد برای آزادسازی لبنان پایداری کنیم و در پیروزی جنگ تابستان سال 2006 همراه مقاومت باشیم.


اما چاره ای نیست به پایان راه رسیده ایم و دیروز در دیدار با همکاران و اعضای تحریریه این تصمیم را اعلام کردیم که در روزهای آخر حضور در میدان رسانه لبنان قرار داریم و این حضور تا اوایل سالجاری میلادی بیشتر طول نخواهد کشید.
السفیر تاکید کرده است که بزودی نامه خداحافظی را منتشر می کند.

در محافل رسانه ای لبنان شایع است که حتی ممکن است السفیر به صورت الکترونیکی هم منتشر نشود.
مخاطبان و دست اندرکاران مطبوعات ورسانه امیدوار هستند تا این روزنامه وزین و فراگیر با 120 خبرنگار و نیروی فنی ، هنری و اداری بتواند به حیات خود ادامه دهد و از بحران مالی که از بهار سال 2016 شروع شده است، نجات یابد.

52310

کد N1572684

وبگردی