آفتاب

رونمایی عضو شورای مرکزی جبهه پیروان از «رمز» ورود اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶

رونمایی عضو شورای مرکزی جبهه پیروان از «رمز» ورود اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶

ظاهرا به این زودیها قرار بر تکمیل پازل انتخابات ریاست جمهوری 96 اصولگرایان نیست و تنها به اشاراتی در مورد ویژگی‌های کاندیدای انتخابی بسنده می‌شود، در خلال همین ویژگی‌هاست که عضو جبهه پیروان از رمز ورود جریان متبوعش به انتخابات رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین اردوگاه اصولگرایان در سکوت نصفه و نیمه‌ای به سر می‌برد، برخی از این سکوت تعبیر به سردرگمی و ابهام می‌کنند و دیگرانی هم هستند که از رایزنی‌های پشت پرده و حرکت با چراغ خاموش برای رو نشدن استراتژی انتخاباتی در مقابل رقیب روایت می کنند. [span]

در همین راستا احمد کریمی اصفهانی عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خبر از اجماع اصولگرایان می‌دهد، اما نه اجماع بر روی کاندیدا یا مدل نهایی ورود به انتخابات سال 96.

 دبیرکل جامعه اصناف و بازار که با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین گفتگو می کرد، تنها از توافق اصولگرایان بر روی محور اصلی در انتخابات 96 خبر می دهد و می گوید: اقتصاد؛ رمز و کلید واژه اصولگرایان در انتخابات بعدی خواهد بود و به تبع آن، اقتصاددان بودن ویژگی اصلی فردی است که از اردوگاه اصولگرایان به عنوان کاندیدای نهایی رقابت انتخاباتی 96 بیرون می آید.

کریمی اصفهانی در مورد ویژگی اصلی و کلیدی کاندیدای احتمالی اصولگرایان می‌گوید: نامزد اصولگرایان حتما باید اقتصاددان بوده و هم دغدغه مسائل معیشتی مردم را داشته باشد. به تبع این ویژگی بقیه  مسائل به طور اتوماتیک حل خواهد شد. 

دبیر کل جامعه اصناف درباره اصرار و تاکید بر عدم تعیین مصداق تا جمع بندی نهایی جامعه روحانیت دارد، گفت: جمع بندی واگذار شده به جامعه روحانیت، تا در مورد افراد، تشکل ها و مسائل مختلف بررسی کند. امیدواریم تا تقریبا یک ماه آینده در باره این مسائل به یک نتیجه برسیم، شاید این جمع بندی به تعیین مصداق هم بیانجامد.

در مورد سایر مدل ها از جمله مدل یازده نفره آل اسحاق، کریمی صراحتا از رد آنها سخن گفت و یادآورد شد: مدل های زیادی مطرح شد اما این بحث های اخیر ما را به سمتی برد تا تردید ما از افرادی که این ویژگی ها را ندارند برداشته شود و بتوانیم روی افرادی که دارای ذهن اقتصادی هستند تمرکز کنیم.

زمانی که از نام افراد و کاندیداهای گروه های خاص سخن به میان می آید عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید می کند که هیچ حرف و سخنی نمی شود از مصداق زد و باید تا یک ماه آینده منتظر ماند.

حال با تمام نشانه هایی که از سوی اصولگرایان برای کاندیدای آتی دریافت می شود برداشت مشخصی از نتیجه اجماع آنها نمی شود کرد. یک ماه زمانی است که یا این غبارها از چهره اصولگرایی فرو می‌نشیند و چهره کاندیدای نهایی نمایان می شود، یا این سردرگمی به اردیبهشت 96 خواهد رسید و روایت مشابه انتخابات پیشین را برای آنها رقم خواهد زد.

29211

کد N1572663

وبگردی