آفتاب

افزایش 10درصدی بودجه پژوهش وفناوری معاونت علمی ریاست جمهوری درسال 96

افزایش 10درصدی بودجه پژوهش وفناوری معاونت علمی ریاست جمهوری درسال 96

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به افزایش10 الی 12 درصدی بودجه عادی معاونت در سال 96 گفت: با احتساب بودجه اختصاصی به بخش پژوهش وفناوری، بودجه کل این معاونت در سال 96 حدود 20 درصد افزایش داشته است.

علیرضا دلیری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا توضیح داد: بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شامل دو بخش است؛ بودجه عادی که مربوط به جدول هفت است و 10 الی 12درصد افزایش داشته و بخش دیگر مربوط به جدول 14 بودجه است که شامل اعتبارات مربوط به اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری است؛ به واقع با احتساب بودجه اختصاصی به پژوهش و فناوری، بودجه معاونت در سال 96 حدود 20 درصد افزایش داشته است.
دلیری در توضیح بیشتر بیان کرد: جدول 14 اعتباراتی است که در بودجه سال 95 برای پژوهش و فناوری در راستای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده بود و امسال نیز این جدول تمدید شد و اعتبارات آن به طرح های عملیاتی اقتصاد مقاومتی دستگاه هایی که منجر به محصول می شود، اختصاص داده می شود.
دلیری گفت: دولت براساس تکلیفی که بر سازمان مدیریت کرده و نیز تاکید بر بیان رهبر معظم انقلاب، بودجه پژوهش را در سال 96 افزایش داده است و اعتبارات جدول 14 در بودجه سال 95 را از 7 هزار میلیارد تومان به 9 هزار میلیارد تومان افزایش داده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه معاونت علمی در سال 95 در جدول هفت حدود 220 میلیارد تومان بودجه است، ادامه داد: افزایش این بودجه بر اعتبارات دستگاه های اثرگذار در حوزه پژوهش و فناوری اعم از اعتبارات تمامی دستگاه ها، وزارت علوم، دانشگاه ها و حتی شرکت های دانش بنیان تاثیر گذاشته است.
وی گفت: در جدول 14 اعتبارات مربوط به ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، مرکز ملی فضایی، پارک فناوری پردیس و صندوق نوآوری و شکوفایی به تفکیک بیان شده است.
علمی ** 9340 **1440
خبرنگار: منیر ابراهیمی زاده*انتشار:معصومه گلشن
کد N1572566

وبگردی