آفتاب
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای تشریح کرد

زمان‌بندی جدید فرآیند افزایش سرمایه

زمان‌بندی جدید فرآیند افزایش سرمایه

غلامرضا ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای گفت: دستورالعمل تغییر مراحل افزایش سرمایه در زمان سازمان ...

سنا:غلامرضا ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای گفت: دستورالعمل تغییر مراحل افزایش سرمایه در زمان سازمان کارگزاران در سال 84 تصویب شد که با توجه به تشکیل سازمان بورس و اوراق بهادار، بسیاری از مفاد آن دستورالعمل کارآیی نداشت، اما بخش‌هایی از آن مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

وی با اشاره به تهیه دستورالعمل جدید گفت: طی سال‌های گذشته و با توجه به فرآیندهای سازمان بورس، دستورالعمل جدیدی تهیه و به تصویب هیات مدیره رسید که تمام مراحل افزایش سرمایه را زمان‌بندی کرده و فرصت را هم از شرکت متقاضی افزایش سرمایه و هم از سازمان بورس گرفته و مقاطع زمان‌بندی شده و تکالیف شرکت در موعدهای مقرر مشخص شده است. ابوترابی در ادامه تصریح کرد: درخصوص زمان برگزاری مجمع نیز شرایط به همین نحو است. به این ترتیب که قبلا زمان باز بود و شرکت مجمع را در زمان دلخواه برگزار می‌کرد، اما بر اساس دستورالعمل جدید، زمان‌بندی انجام شده و شرکت باید حداکثر 40 روز پس از اخذ مجوز از سازمان بورس نسبت به برگزاری مجمع اقدام کند و دو روز پس از اتمام مهلت 40 روزه، آگهی پذیره‌نویسی را به سازمان بورس ارسال کند. رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای با اشاره به زمان‌بندی دقیق در فرآیند افزایش سرمایه، ادامه داد: بخش‌های مربوط به افزایش سرمایه زمان‌بندی شده، به این ترتیب شرکت و سازمان مکلف شده‌اند به این برنامه زمانی پایبند باشند. وی با تاکید بر اینکه با ارائه و اجرای برنامه زمان‌بندی فرآیندها تسریع می‌شود، افزود: در صورتی که شرکت بر اساس این برنامه حرکت نکند، تخلف کرده است. به گفته وی این دستورالعمل در تاریخ 19 مهرماه سال جاری از طریق سایت کدال و سامانه SEO به تمامی شرکت‌ها ابلاغ شد و به مدیران عامل شرکت‌ها برنامه زمان‌بندی تذکر داده شده است. این مقام مسوول چنین زمان‌بندی را باعث تسریع فرآیندها دانست و گفت: در گذشته هیچ زمان‌بندی برای افزایش سرمایه وجود نداشت.

کد N1572498

وبگردی