آفتاب
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد اعلام کرد

سهم ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات از مناطق آزاد

سهم ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات از مناطق آزاد

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از سهم ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات از مناطق آزاد کشور در سال‌جاری خبر داد.  اکبر ترکان اظهار کرد: براساس تکلیفی که ...

دنیای اقتصاد– اهواز– محمد علاف‌پور:دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از سهم ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات از مناطق آزاد کشور در سال‌جاری خبر داد.  اکبر ترکان اظهار کرد: براساس تکلیفی که ستاد اقتصاد مقاومتی برای ما در سال جاری تعیین کرده، افزایش ۳۰ درصدی صادرات کالا از مناطق آزاد کشور را نسبت به مشابه سال قبل داریم. وی افزود: سال گذشته ۶۴۰ میلیون دلار صادرات از مناطق آزاد کشور داشتیم که با توجه به هدف‌گذاری که برای امسال پیش‌ رویم شده، حجم صادرات از مناطق آزاد به ۸۰۰ میلیون دلار خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به‌طور حتم محقق شود.

 

دبیر شورای‌عالی مناطق‌آزاد اضافه کرد: برای سال آینده اگر با همین روند پیش برویم از مرز ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از مناطق آزاد عبور کرده و به مرز یک میلیارد دلار می‌رسیم. ترکان در ادامه در پاسخ به پرسش اقدامات و پیگیری برای استقرار گمرک در گیت‌های ورودی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به خوزستان با گمرک در این‌باره مذاکره شد و گمرک به‌طور قطع تمکین می‌کند و قصدی برای عدم اجرای مصوبه دولت ندارد اما نکاتی را مدنظر دارد که باید مهیا شوند. وی در ادامه گفت: قرار شد تا یک نفر از سوی رئیس‌جمهوری به این موضوع ورود و آن را پیگیری کند. وی با اشاره به بازدید از واحدهای تکنولوژیک در منطقه آزاد اروند و اینکه فناوری یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد است، تصریح کرد: یکی از این فناوری‌ها ایجاد مزرعه بادی است که یک سرمایه‌گذار آلمانی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است و هریک از برج‌های بادی در این مزرعه می‌تواند 4/ 3 مگاوات برق تولید کند، این مزرعه بادی بزرگ‌ترین واحد تولید برق در ایران است.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد یادآور شد: پیشتر ما توربین‌های بادی داشتیم اما توربین‌های قبلی ظرفیتشان بسیار اندک و میان ۶۶۰ کیلو وات تا 5/ 1مگاوات بوده اما در این مزرعه بادی برای هر توربین 4/ 3مگاوات تولید برق پیش‌بینی شده است، در این توربین‌های بادی از آخرین فناوری روز دنیا استفاده شده که می‌تواند ما را به مرزهای تکنولوژی نزدیک کند. همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از تحقق ۸۰ درصدی اهداف تعیین شده این سازمان در صورت استقرار گمرک در گیت‌های ورودی منطقه خبر داد.  اسماعیل زمانی اظهار کرد: به‌طور قطع با استقرار گمرک در گیت‌های ورودی به ۸۰ درصد از اهدافمان در زمینه سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌ها دست پیدا کنیم.

کد N1572461

وبگردی