آفتاب

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه: برجام گرمابخش هوای اقتصاد ایران است

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه: برجام گرمابخش هوای اقتصاد ایران است

سنندج - ایرنا - مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برجام هسته ای با کاهش تورم 40 درصدی به 8 درصد، گرما بخش هوای اقتصادی کشور است.

به گزارش ایرنا ، حامد قادر مرزی عصر جمعه در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه کردستان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجتمع امام خمینی (ره) سنندج با تشبیه وضعیت اقتصادی به دمای هوا و اینکه دمای زیر صفر درجه همیشه یخبندان است افزود: تورم 40 درصدی و هشت درصدی همیشه برای مردم قابل لمس است اما کاهش آن انگیزه امید در دل مردم را نگه می دارد.
وی با بیان اینکه تغییر همیشه نشان دهنده توسعه نیست ادامه داد: مخارج دولت سال 1384 حدود 900 هزار میلیارد ریال بود و این رقم در سال 92 به بیش از 132 هزار میلیارد ریال رسید که این نشان دهنده تغییر است اما نمی توان از آن به عنوان توسعه یاد کرد.
به گفته نماینده سابق مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، طرح تحول سلامت و افزایش حقوق معلمان و توسعه اقتصاد کشاورزی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال خدمت خود است.
قادر مرزی گفت: دولت در حوزە فرهنگ مانند ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری و زیرساخت‌های حوزە ارتباطات و مهار تورم خوب عمل کردە است.
به گفته وی با توجه به اینکه اقتصاد کردستان یک اقتصاد کشاورزی است و کمترین زمین‌های آبی را به نسبت استان‌هایی که آب کردستان به آنجا انتقال می‌یابد دارد، مردم کردستان نیز راضی نخواهند شد منابع آبی کردستان بە دیگر استان‌ها منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساخت ها برای ایفای نقش کردستان در توسعه کشور کمتر از ظرفیت آن بوده است افزود: میانگین سرمایه گذاری در استان های همجوار برای هر نفر 40 تا 60 میلیون ریال برآورد شده اما این رقم در کردستان حدود سه میلیون و 500 هزار ریال است.
دبیر حزب اعتدال و توسعه کردستان نیز در این آیین گفت: کنترل تورم، افزایش تولید نفت به سقف چهار میلیون بشکه در روز، خروج از انزوای بین المللی، مشروعیت بین المللی و گام برداشتن برای کنترل رکود از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
مسعود الماسی با اشاره به اینکه وجود امنیت پایدار در کشور مشروعیت داخلی و بین المللی ایران است افزود: تدریس زبان کردی در دانشگاه از مهمترین ارمغان های دولت برای کردستان بوده و انتظار می رود این اقدام به مدارس نیز تسری پیدا کند.
اکبر ویسی دبیر حزب اعتدال و توسعه شاخه کامیاران هم در این آیین گفت: برجام هسته ای باعث عزتمندی ایران اسلامی در دیپلماسی بین المللی بوده و نتایج فعلی آن نویدی برای توسعه کشور در آینده است.
فیروز عارفی دبیر حزب اعتدال و توسعه شاخه مریوان نیز در این آیین بر ایجاد ارتباط بیشتر دولت تدبیر و امید با نخبگان و دانشگاهیان تاکید کرد گفت: این اقدام می تواند در پیشرفت حزبی تاثیرگذار باشد.
سهراب سنگین آبادی دبیر حزب اعتدال و توسعه در قروه هم در این آیین بر افزایش آموزش های حزبی تاکید کرد و افزود: ایجاد یک رسانه برای حزب از دیگر نیازها برای موفقیت آن است.
3034/ 1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشاردهندگان: مسعود احمدی - اسماعیل جهانبخش
کد N1572380

وبگردی