آفتاب

امام جمعه اهل سنت کیش: به پیمان ابرقدرتها دل نبندیم

امام جمعه اهل سنت کیش: به پیمان ابرقدرتها دل نبندیم

کیش - ایرنا - امام جمعه اهل سنت کیش با قدردانی از تلاشهای تیم مذاکره کننده کشور در جریان برجام، با انتقاد از اینکه آمریکا بر هیچ عهدی پایبند نمی ماند، تاکید کرد:بدعهدی ها نشان می دهد که نباید دل به پیمان ابرقدرتها ببندیم .

به گزارش ایرنا، شیخ یعقوب شمس در خطبه های نماز جمعه این هفته نمازگزاران اهل سنت با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت به مسلمانان جهان و مردم مومن جزیره کیش گفت: مراسم جشنی در شب میلاد حضرت در مسجد نور جزیره برگزار می شود تا بتوانیم ویژگی های آن حضرت را به جهان معرفی کنیم .
وی به بدعهدی های آمریکا در برجام اشاره کرد و افزود : افرادی که دل به کشورهای غربی می بندند بدانند که استکبار و ابرقدرتها هیچگاه به عهد خود وفادار نمی مانند گفت : باید این مساله را آویزه گوش خود قرار دهیم و بدانیم ابرقدرتها هر زمانی که عهدی بستند پیمان شکنی کردند .
شیخ یعقوب شمس تصریح کرد : نباید به ابر قدرتها دل خوش کرد زیرا ابرقدرتی نبوده که کاری انجام دهد و هدفش خدمت به مردم باشد .
امام جمعه اهل سنت کیش به حضور امریکا و لشکر کشی ها در عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: آنها هدف از حضورشان در این دو کشور را مبارزه با تروریست اعلام کردند اما امروز شاهدیم که این حضور گرفتاری ها و خسارت های زیادی برای این ملت ها ایجاد کرده است .
وی به تلاشهای تیم مذاکره کننده کشور در برجام اشاره کرد و گفت: این افراد با تلاش شبانه روزی به یک جمع بندی رسیدند اما امریکا با بدعهدی تحریم های خود را آغاز کرده که نشان می دهد بر هیچ عهدی پایبند نیست و ما نباید دل به پیمان ابرقدرتها ببندیم .
شیخ یعقوب شمس با تاکید بر اینکه نباید دل به غیر بست و باید به مردم کشور افتخار کرد افزود : ما باید به توان جوانان،متخصصان و قدرت داخلی در کشور دل ببندیم و از ظرفیت ها و فرصت ها برای پیشرفت کشور بهره ببریم .
امام جمعه اهل سنت کیش در بخشی دیگراز خطبه های نماز جمعه گفت: انفاق کردن در راه خیر ،مهر ورزی و پاداشی حسنه برای خود فرد است چنانچه خداوند وعده داده به همان اندازه که انفاق می کنید به شما بازگردانده می شود و این عمل پشتوانه ای از نیکوکاری به نفع فرزندان و بستگان است .
وی به صفت ناپسند بخل ورزی اشاره کرد و گفت:بخل ورزی نشانه بی ایمانی است و فرد بخیل دیگران را به این صفت دعوت می کند.
شیخ یعقوب اظهار کرد : خداوند فرموده است افرادی که بخل می ورزند و مردم را به آن دعوت می کنند از پست ترین و بدترین مردم هستند پس باید آدمی این خصلت ناپسند را از خود دور کند.
وی تصریح کرد: رواج این صفت در جامعه لطف و مهربانی را ازبین می برد و حق بینوایان و یتیمان ضایع می شود .
خطیب جمعه اهل سنت گفت : پیامبر گرامی اسلام (ص ) می فرمایند ؛بخشندگی شجره ای از شجره های بهشت در دنیا است و بخل نیز شجره ای از جهنم است .
نماز جمعه برداران اهل سنت به امامت شیخ یعقوب شمس در مسجد نور برگزار شد.
1630*1641/ خبرنگار : امیر برزی * انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1572254

وبگردی