آفتاب

توضیحات شنیدنی و به دور از عصبانیت آملی لاریجانی به نمایندگان درباره حساب‌های قوه قضاییه

توضیحات شنیدنی و به دور از عصبانیت آملی لاریجانی به نمایندگان درباره حساب‌های قوه قضاییه

ایلنا نوشت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح مسائل مطرح شده در نشست روز چهارشنبه جمعی از نمایندگان با رییس قوه قضاییه پرداخت.

علیرضا رحیمی با اشاره به دیدار عصر چهارشنبه تعدادی از نمایندگان مجلس با رییس و برخی از مسئولان قوه قضاییه اعلام کرد: روز چهارشنبه پس از جلسه علنی، جمعی از نمایندگان در دفتر رییس قوه قضاییه با آیت‌الله لاریجانی دیدار داشتند که در فضایی صمیمی و با زمان کافی و در حدود سه ساعت برگزار شد که بسیار سازنده و موثر بود.

او با بیان این‌که نمایندگان از جریان‌های گوناگون سیاسی در این دیدار حضور داشتند، اعلام کرد: ترکیبی از اعضای هیات رییسه مجلس (آقایان پزشکیان، وکیلی، امیرآبادی و رنجبرزاده) اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان (آقایان پزشکیان، جمالی و برومندی)، روسای کمیسیون‌ها (آقایان نوبخت، تاجگردون و پورابراهیمی) و اعضای شاخص فراکسیون‌های امید (آقایان نوریان حضرتی، نوبخت، تاجگردون و رحیمی) و ولایت‌ (امیرآبادی، ادیانی‌راد و رنجبرزاده) و برخی دیگر از همکاران در این دیدار حضور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با تاکید بر این‌که زمان کافی ازسوی رییس قوه قضاییه به این دیدار اختصاص یافت، اعلام کرد: در این دیدار مسائلی درباره نحوه تعامل قوه قضاییه با مجلس، چگونگی دسترسی نمایندگان به مقامات ارشد قوه قضاییه برای پیگیری موارد و مسائلی که ازسوی عموم مردم از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود و همچنین موضوعاتی که اخیراً در رابطه با بحث حساب‌های قوه قضاییه مطرح شد. مسائل دیگری که از سوی برخی همکاران مطرح شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او با بیان این‌که این دیدار صرفاً به‌موضوع حساب‌های قوه قضاییه اختصاص نداشت، یادآور شد: با این حال یکی از مسائل مهمی که مطرح شد، همین بحث حساب‌های قوه قضاییه بود که آیت‌الله آملی لاریجانی نیز توضیحات شنیدنی و خوبی ارائه کردند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسائلی که ازسوی آیت‌الله آملی لاریجانی مطرح شد از دو جنبه حائز اهمیت بود.اولاً این‌که در میان سخنان رییس قوه قضاییه، استدلال‌های شنیدنی وجود داشت و نکته دیگر این‌که این مسائل از حوزه رییس قوه مطرح می‌شد و نشان می‌داد هیچ‌گونه عصبانیتی وجود ندارد. این درحالی بود که پیش از این در برخی محافل مطرح شده بود که آیت‌الله لاریجانی نسبت به این مسئله برخوردی احساساتی و توام با عصبانیت داشته که به هیچ وجه این‌گونه نبود و اتفاقاً استدلال‌های شنیدنی و جالبی بیان شد.

او گفت: همچنین در ادامه مدیرکل حوزه ریاست قوه قضاییه پرونده‌ای را در اختیار نمایندگان قرار داد که تمامی اسناد افتتاح حساب‌ها از سال ۷۰ و ۷۱ تا سال ۹۵ در آن وجود داشت و این اسناد در میان همکاران دست‌گردان شد و باتوجه به حضور آقایان بهمنی، تاجگردون و پورابراهیمی که در مسائل اقتصادی و بانکی تخصص دارند، این دوستان نیز تایید کردند که حساب‌ها به‌نام قوه قضاییه بوده و در تمامی این سال‌ها نیز چنین روندی طی شده و مسئله خاصی که موجب تعجب باشد یا موضوعی که ارتباط به اشخاص داشته باشد، در این اسناد وجود نداشت.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: شرط اول اصلاح‌طلبی عقلانیت و تدبیر و مدیریت فضای سیاسی است و انتظار جامعه این است که این عقلانیت در کنشگری سیاسی مسئولان دیده شود و نکته حائز اهمیت دیگر این است که نگاه ما به مجلس به‌عنوان رکن مردمی نظام است.

او گفت: مجلس به‌عنوان رکن مردمی نظام، بالاترین میراث انقلاب اسلامی است و به هیچ وجه اجازه تضعیف مجلس را چه از داخل و چه از خارج مجلس نخواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این درحالی است که نگاه آیت‌الله لاریجانی به مجلس کاملاً تعاملی است و در بخشی از این دیدار نیز اعلام کردند در هفت سال و نیم گذشته که ریاست قوه قضاییه را برعهده داشتند، بجز دو مورد هیچ مشکلی با مجلس نداشتند.

رحیمی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد مراقبت از امنیت و انسجام ملی وظیفه همه ما است و هرگونه ایجاد تنش درفضای سیاسی از طرف هر جریانی، سم مهلک برای کشور است.

2929

کد N1572242

وبگردی