آفتاب

اعزام هیات ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی برای کمک رسانی به محبوس شدگان در غار مغان

اعزام هیات ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی برای کمک رسانی به محبوس شدگان در غار مغان

مشهد- ایرنا- معاون دادستان مشهد گفت: با درخواست دادستانی، اعضای هیات ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی به همراه تیم هلال احمر خراسان رضوی برای نجات ورزشکاران گیرافتاده در غار مغان مشهد اعزام شدند.

محمد بخشی محبی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ساعت 12 امروز تعدادی از ورزشکاران و کوهنوردان با ارسال پیامک هایی به ارگانهای مرتبط با امداد و نجات، اعلام کردند که در غار مغان گیر افتاده و خواهان کمک رسانی هستند.
وی با بیان اینکه تیم هلال احمر به سرعت به محل اعزام شد، اظهار کرد: اعضای این تیم در نیمه راه دچار مشکل شد و امکان پیشروی را نداشت لذا تیم دیگری از هلال احمر به محل مزبور اعزام شد.
وی گفت: براساس اطلاعات اولیه، پنج نفر در غار مزبور گیرافتاده اند.
معاون دادستان مشهد افزود: به دلیل بد مسیر بودن این منطقه و بارش شدید برف از سوی دادستانی نیز از هیاتهای ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی تقاضای کمک شد و این ورزشکاران به همراه خودروهای آفرود به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: هم اکنون اعضای تیم های اعزامی در فاصله صد متری محبوس شدگان هستند و با پایان یافتن مسیر ماشین رو، به صورت پیاده و از طریق میخ کوبی و صخره نوردی به همراه نیروهای بسیج روستای مغان برای نجات این کوهنوردان در حرکت هستند.
غار مغان در 35 کیلومتری شهر مشهد و جنوب روستای مغان واقع شده است.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
کد N1572232

وبگردی