آفتاب

امام جمعه ارومیه: تنوع زبان ها نباید به اختلاف های قومی منجر شود

امام جمعه ارومیه: تنوع زبان ها نباید به اختلاف های قومی منجر شود

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه کوبیدن بر طبل اختلاف ممکن است اتحاد مسلمانان را خدشه دار کند، گفت: تنوع زبان ها بر اساس آموزه های دین اسلام نشانه توحید است و نباید موجب اختلاف های قومی شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت افزود: همزمان با هفته وحدت باید شیعه و سنی به اتحاد مسلمانان توجه کنند و شخصیت و شیوه زندگی پیامبر اسلام را الگوی خود قرار دهند.
وی با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی حضرت مهدی (عج) همواره به فکر امت خود بوده است و این وظیفه ماست که ارتباط خود را با ایشان بیش از پیش حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه قرار است بیست و سوم این ماه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشور آذربایجان مسافرت کند، اظهار کرد: دستان اسرائیلی ها تا آرنج به خون مسلمانان بی گناه آغشته شده و مذاکره مسئولان جمهوری آذربایجان با این رژیم برخلاف آزادگی است.
وی با اشاره به ابعاد معنوی صله رحم بیان کرد: نیکی بر والدین و احسان به خویشاوندان را در اولویت خود قرار دهید زیرا این اقدام پسندیده موجب افزایش رزق و روزی می شود و بلا را دفع می کند.
وی افزود: بازدید کوتاه آشنایان یا برقراری تماس تلفنی با پیشکسوتان نیز صله رحم محسوب می شود و ثمره های معنوی به دنبال دارد.
حجت الاسلام قریشی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز دانشجو، این مناسبت را نماد استکبارستیزی قلمداد کرد.
به گزارش ایرنا، دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول نیز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت شیعیان است و بر این اساس از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، هفته وحدت نامگذاری شده است.
7129/3072 **خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1572226

وبگردی