آفتاب

امام جمعه تبریز: چهره کریه آمریکا با تمدید تحریم ها علیه ایران آشکار شد

امام جمعه تبریز: چهره کریه آمریکا با تمدید تحریم ها علیه ایران آشکار شد

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: چهره کریه و زشت آمریکا با تمدید 10 ساله تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان نمایان شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: فرایند پرفراز و نشیب برجام هم اکنون به ایستگاهی رسیده است که آمریکا با بدعهدی و تمدید تحریم‌ها علیه کشورمان آن را نقض کرد.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشیاری و هوشمندی بارها در خصوص بدعهدی آمریکائی ها و بی اعتمادی به آنها تذکر داده بودند و این اقدام آمریکائی ها، هوشمندی رهبری را برای همه ثابت کرد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه هم اکنون فرصت مناسبی برای تقویت انسجام ملی و همگرایی مردم، مسئولان و رهروان شهداست، یادآوری کرد: کمترین انتظار مردم در مقابل بدعهدی های آمریکا، دادن پاسخ قاطع و هوشمندانه به طرف مقابل و اکتفا نکردن به نامه نگاری با سازمان ملل است.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به شرکت نخست وزیر انگلیس برای اولین بار در نشست سران شورای خلیج فارس و سخنرانی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این اقدام نشان داد که نه تنها آمریکا بدعهدی کرده، بلکه استعمار پیر انگلیس نیز دنباله رو این کشور است.
وی با تاکید بر حفظ وحدت آحاد مردم و مسئولان در مقابل شیطنت های انگلیس گفت: بی جهت نیست که مردم ایران در کنار شعار مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر انگلیس سر می دهند.
به گزارش ایرنا خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه سخنان نخست وزیر انگلیس در این نشست برای چپاول بیشتر پول شیخ نشینان خلیج فارس است، گفت: همزمان با سخنان گستاخانه نخست وزیر انگلیس، امضای تفاهم نامه از سوی وزارت نفت جمهوری اسلامی با شرکت انگلیسی شل، جای تعجب است.
آیت الله مجتهد شبستری، از دولت و به ویژه وزارت امور خارجه خواست تا در روابط خود با این پیر استعمار تجدید نظر کند.
امام جمعه تبریز در بخشی از خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 96 از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی گفت: ارایه به موقع این لایحه به مجلس، واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی و افزایش رقم بودجه مربوط به وزارت آموزش و پرورش از نقاط قوت آن است.
آیت الله مجتهد شبستری، نقش بیشتر فروش نفت بیش از 20 تا 25 درصد در بودجه، شفاف نشدن سیاست یارانه ای دولت، ارایه لایحه بودجه پیش از برنامه ششم توسعه به مجلس و تعیین نرخ 33 هزار ریالی نرخ ارز و فاصله آن با قیمت بازار را از نقاط ضعف این لایحه اعلام کرد.
وی همچنین با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) به مردم اظهار کرد: برای ظهور ایشان باید علاوه بر دعا، با عمل نیز آمادگی خود و جامعه را اعلام کرده و جامعه را از هوا و هوس های نفسانی و بی تقوایی پاک کنیم تا زمینه ظهور ایشان فراهم شود.
8023/ 518 **خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
کد N1572199

وبگردی