آفتاب
امام جمعه سنندج:

وحدت و انسجام خود را باید زیر پرچم اسلام حفظ کنیم

وحدت و انسجام خود را باید زیر پرچم اسلام حفظ کنیم

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: باید زیر پرچم اسلام، وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و نگذاریم دشمنان میان ما تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک هفته وحدت به ملت ایران افزود: دست خداوند بزرگ با جمع است و تا زمانی که وحدت و برادری داشته باشیم ظفر و پیروزی از آن ما است.
وی اظهار کرد: اگر وحدت نداشته باشیم و نفاق و تفرقه بین ما وجود داشته باشد، شکست ما حتمی است؛ بنابراین تلاش کنیم وحدتی که اکنون بر ایران حاکم است افزایش یابد.
ماموستا خدایی به داستان زندگی پیامبر اسلام پرداخت و گفت: پیامبر (ص) زمانی که وارد مدینه شد، بین مردمی که سال ها جنگ و ستیز بود، وحدت و برادری ایجاد کرد که نشان از عظمت و صلح جویی پیامبر بزرگوار دارد.
وی اضافه کرد: ما نیز از پیامبر خود الگو بگیریم و تلاش کنیم همواره سایه وحدت بر جامعه وجود داشته باشد؛ چرا که در سایه وحدت و یکپارچگی است که شاهد پیشرفت و امنیت خواهیم بود.
امام جمعه سنندج مردم را به شرکت در مجالس مولودی خوانی فراخواند و افزود: شایسته است مومنان، با شرکت در جلسات مولودی خوانی پیامبر اسلام، عشق و ارادت خود را به ایشان ابراز کنید.
ماموستا خدایی گفت: کردستان همیشه به مجالس رنگین مولودی خوانی شهره بوده و امیدواریم شاهد پررنگ تر شدن این مجالس باشیم.
وی با بیان اینکه مشروبات الکی و اعتیاد بلای جان مسلمانان شده اند اظهار کرد: دشمنان می خواهند از این طریق مسلمانان را دچار ضعف کنند و دسیسه های خود را عملی کنند.
وی از مردم خواست نسبت به تربیت فرزندان و دوری آنان از اعتیاد حساسیت بیشتری نشان دهند تا جوانان به انحراف کشیده نشوند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه امروز سنندج بود.
از 12 ربیع الأول، ولادت بیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت تا 17 ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله بنا بر روایات اهل تشیع است از سوی حضرت امام خمینی (ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
7355/ 1904
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1572190

وبگردی