آفتاب

تشکیل کمیته چهارم شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نشست یکشنبه آینده / تشریح رویکرد شورای‌عالی برای تهیه لیست انتخاباتی شوراها

تشکیل کمیته چهارم شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نشست یکشنبه آینده / تشریح رویکرد شورای‌عالی برای تهیه لیست انتخاباتی شوراها

ایلنا: عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخاب کمیته سیاست‌های کلان این شورا در نشست روزیکشنبه آینده، به‌تشریح رویکرد شورای‌عالی برای تهیه لیست انتخاباتی شوراهای شهر و روستا پرداخت.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اعلام خبر برگزاری نشست آینده شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ابتدای هفته پیش‌رو اعلام کرد: شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دوره جدید فعالیت ساختارهای خود را ایجاد کرده است.

او با بیان این‌که سه کمیته شورای‌عالی سیاست‌گذاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تنها کمیته چهارم یا کمیته سیاست‌های کلان باقی مانده که در جلسه آینده که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، وظایف و ساختار آن را به تصویب خواهد رسید.

عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: باتوجه به این‌که برای تعیین اسامی کاندیداها نیازمند تنظیم سند شاخص‌های نامزدهای انتخاباتی هستیم، این مسئله را دستورکار کمیته سیاست‌ها و راهبردهای این شورا قرار داده‌ایم.

او با تاکید بر اهمیت ویژه اسناد مربوط به تعیین اسامی نامزدهای انتخاباتی، اعلام کرد: در صورتی که با رویکردی خاص به شاخص‌های مذکور بنگریم و نتوانیم جامع‌نگر باشیم، به خطا خواهیم رفت و با مشکلاتی مشابه آنچه در دوره گذشته با آن روبرو شدیم، مواجه خواهیم شد.

حبیب‌زاده یادآور شد: به نظر می‌رسد علاوه بر شاخص‌هایی چون سوابق علمی، اجرایی و تخصصی باید به چند نکته توجه خاصی داشته باشیم.

او در توضیح این شاخص‌ها گفت: اول پایبندی و اعتقاد به فعالیت گروهی و فراکسیونی است و پذیرفتن رأی اکثریت به‌عنوان تصمیم جمعی بوده که علت این امر کاملاً روشن است؛ اصلاح‌طلبان با برنامه مشترک وارد انتخاب می‌شوند و تحقق این برنامه در گروی پایبندی به الزامات فعالیت گروهی و تشکیلاتی است و اگر نتوانیم به‌دلیل عدم‌توجه به این اصل مهم، به برنامه‌های خود جامه عمل بپوشایم، حتی اگر نامزدهای مورد حمایت‌مان دارای سوابق متعددی نیز باشند، نمی‌توانیم پاسخگوی مردم و پایگاه اجتماعی خود باشیم که این مسئله مترادف با شکست خواهد بود.

عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: همچنین عدم توانایی افراد در برقراری ارتباط با مردم و نمایندگان آنها در محلات است، نکته حائز اهمیت دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: اینکه افراد بتوانند پس از گرفتن رأی اعتماد از مردم و ورود به پارلمان شهری، ارتباط خود را با پایگاه اجتماعی خود همچنان برقرار داشته و از نزدیک مطالبات آنان را شنیده و موردتوجه قرار دهند، در پیشبرد کارها موفق‌تر خواهند بود و باید توجه داشته باشیم، این توانایی شاخص مهمی است که بسیار مورد توجه مردم است و توجه به آن موجب حفظ و افزایش اعتماد مردم و به نمایندگان خود خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین اضافه کرد: نکته سومی که باید مورد توجه داشته باشیم، توانایی کاندیداها در برقراری ارتباط مستمر با کارشناسان و نخبگان و گروه‌های تخصصی دانشگاهی و مردمی است.

او گفت: این توانایی موجب هم‌افزایی و بهره‌مندی از نظرات مختلف در موضوعات موردبحث خواهد شد و بدون‌تردید پارلمان شهری نیازمند تخصص‌های متعدد است و امکان حضور همه این تخصص‌ها در آن امکان‌پذیر نیست اما اگر فردی دارای توانایی مدیریت و روابط عمومی مناسب باشد، می‌تواند از توان خود در جلب همکاری متخصصان مختلف بهره‌مند شود.

حبیب‌زاده در پایان تصریح کرد: با این حساب، پیش از ورود به شاخص‌های آکادمیک و تخصصی نیازمند تعیین پیش‌نیازهایی هستیم که عدم‌تحقق آن نقصان‌هایی را بر لیست‌ها تحمیل خواهدکرد که بعضاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌همراه خواهد شد.

کد N1572185

وبگردی