آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

نتیجه تصویب برجام در ۲۰ دقیقه نقض آن توسط آمریکا است

نتیجه تصویب برجام در ۲۰ دقیقه نقض آن توسط آمریکا است

سمنان-امام جمعه سمنان، با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال ایران و آنچه بد عهدی این کشور نامیده می شود، گفت: نتیجه تصویب برجام در ۲۰ دقیقه، نقض آن توسط آمریکا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای امام خمینی(ره)، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برجام را در ۲۰ دقیقه تایید کرد، ابراز داشت: این عجله مسئولان ما نتیجه ای جز چیزی که امروز مشاهده می کنیم، نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز بد عهدی آمریکا به وضوح دیده می شود و بخشی از آن به عملکرد مسئولان خودمان باز می گردد، گفت: آمریکا با این اقدام آشکارا برجام را نقض کرده است که شیطنت و بدعهدی همیشگی او را نشان می دهد و البته این وضعیت چندان هم دور از ذهن نبود.

آمریکا برای همیشه از نقض برجام پشیمان شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مردم می خواهند پاسخ مسئولان به نقض آشکار برجام به گونه ای باشد که آمریکا برای همیشه از این کار پشیمان شود، گفت: مردم امروز از مسئولان ما حرف نمی خواهند بلکه وقت عمل رسیده است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه در این مدت مسئولان ما بعضا سخنان فراوانی گفته اند اما درباره برجام عملی صورت نگرفته است، ابراز داشت: مردم در مقوله برجام و نقض آن توسط سنای آمریکا منتظر جواب مسئولان هستند لذا دولتمردان باید به زودی درباره این مقوله تصمیم گیری کنند.

وی افزود: ما در زمانی مدعی اسلام ناب محمدی هستیم که پیامبر اکرم (ص) در مدت رسالت خود در کنار مردم قرار داشت و با هیچ ستمگری سازش نکرد، آن حضرت همچنین در طول زندگی با برکتشان برادری و برابری را در بین انسان ها پایه گذاری کردند اما این به معنای سازش نیست.

انقلاب اسلامی ایران با فلسلفه ظهور  به پیروزی رسید

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج)، گفت: انقلاب اسلامی ایران با فلسلفه ظهور و همچنین تبعیت از نظام اسلامی و سیره اهل بیت(ع) به پیروزی رسید و امیدواریم این پرچم که امروز بر دوش رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد.

آیت الله شاهچراغی، انتظار را فرهنگ متعالی شیعیان دانست و ابراز داشت: فرهنگ انتظار امروز ریشه در باورهای شیعیانی دارند که به استقرار حکومت عدل الهی به دست منجی عالم بشریت معتقد هستند و این راه سعادت و بهروزی برای جامعه اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: انتظار در فرهنگ و تار و پور زندگی ما شیعیان ریشه دارد و همانطور که از زمان انقلاب اسلامی به یاد داریم در شعارهایمان همیشه خواستار وصل حکومت اسلامی به حکومت امام زمان(عج) بوده و هستیم.

اختلاط زن و مرد در کنسرت ها مورد انتقاد است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه سخنان خود با اشاره به هجمه علیه مسئولان فرهنگی کشور درباره برگزاری کنسرت های موسیقی، گفت: چه کسی گفته است ما با اصل برگزاری برنامه هایی این چنینی مخالف هستیم؟ اگر یک کنسرت فقط برای آقایان برگزار شود بنده هم در آن شرکت خواهم کرد اما سخن اینجا اختلاط زن و مرد است که جایز نیست.

آیت الله شاهچراغی، بیان داشت: مقوله ای که دلواپسان نظام از آن سخن به میان می آورند، اختلاط زن و مرد در کنسرت ها است که این مهم مورد انتقاد قرار دارد.

کد N1572165

وبگردی