آفتاب

آیت الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام، دین را به سمت تباهی پیش می برد

آیت الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام، دین را به سمت تباهی پیش می برد

قم ـ ایرنا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وجود تشتت و تفرقه در جامعه، ارزش ها و آموزه های دینی را به سمت نابودی و تباهی پیش می برد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت در جهان اسلام و جلوگیری از تفرقه و دشمنی در میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر ایجاد تفرقه در میان مسلمانان گام برمی دارند، در حقیقت از تعالیم پیامبر اسلام(ص) و انبیای الهی رویگردان شده اند.
وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم باید هویت اصلی جامعه و تکلیف خود را همواره بدانند، اظهار داشت: رهبر جامعه اسلامی هویت اصلی آن جامعه را مشخص می کند و مومنان باید از هویت اصلی جامعه حراست کنند، چنانچه ائمه اطهار(ع) همواره از هویت نبوی در جامعه حراست کردند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مظلومیت امیرالمومنین حضرت علی(ع) پس از وفات پیامبر گرامی اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: ایشان در برابر حق خلافت که از سوی مخالفان غصب شده بود، برای حفظ دین و وحدت در میان مسلمانان و جلوگیری از تشتت و تفرقه در جامعه سکوت اختیار کردند.
وی با بیان اینکه حفظ وحدت در نظام اسلامی به این معنا نیست که ما از حق اهل بیت(ع) گذشته و مظلومیت ائمه اطهار(ع) را فراموش کنیم، گفت: ما نباید با کج فهمی به سمت جنگ و خونریزی و تضعیف دین و مکتب تشیع گام برداریم و بخواهیم با جنگ و کشتار از حق اهل بیت(ع) دفاع کنیم.
اراکی با بیان اینکه در فضای سرشار از دشمنی و خشونت، نمی توانیم فرهنگ ناب اهل بیت(ع) را توسعه و گسترش دهیم، تصریح کرد: ما باید با ایجاد فضای دوستی و وحدت در جامعه اسلامی و تأکید بر مشترکات و تبیین آیات مرتبط با اهل بیت(ع)، زمینه پیوند مسلمانان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را فراهم کنیم.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام و سوءاستفاده از غفلت و کم توجهی مسلمانان نسبت به اهمیت وحدت و همبستگی در جامعه، بر ضرورت شناخت راههای نفوذ دشمنان تاکید کرد و گفت: امروز آمریکا، انگلیس و صهیونیسم جهانی در جهان اسلام آتش افروزی کرده و از جنگ و کشتار و خونریزی در عراق و سوریه و یمن و بحرین حمایت می کنند، اما کشورهای عربی و مسلمان را به مقابله با جمهوری اسلامی ایران تشویق و ترغیب می کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: در قرن های گذشته اهل سنت و شیعیان همواره در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته اند، اما امروز دشمنان به شدت به دنبال ایجاد تفرقه و عداوت در میان مسلمانان هستند، چنانچه در سوریه و عراق با طرح مسایل اختلافی و اهانت به مقدسات یکدیگر بر طبل تفرقه می کوبند.
وی با اشاره به فعالیت تشیع انگلیسی در رسانه های ماهواره ای و فضاهای مجازی و اهانت گسترده به مقدسات اهل سنت، تصریح کرد: تشیع انگلیسی، شیعه ای است که انگلستان برای آنها مرجع سازی کرده، رسانه ایجاد کرده و از آنها حمایت می کند و متاسفانه در بسیاری از جاها نفوذ کرده اند و ما باید بسیار مراقب باشیم و با پیروی از تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وحدت و انسجام در جامعه اسلامی را حفظ کنیم.
8146 / 6133/خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار دهنده: جعفرمسلمی
کد N1572135

وبگردی