آفتاب

امام جمعه کرج: راه نجات بخش جهان اسلام اتحاد امت اسلامی است

امام جمعه کرج: راه نجات بخش جهان اسلام اتحاد امت اسلامی است

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه راه نجات بخش جهان اسلام اتحاد امت اسلامی است، گفت که گرایش های تند و افراط گرایانه که بین شیعه و سنی در حال رواج است، از جمله شیعه منحرف انگلیسی و سنی تکفیری هر دو برای جهان اسلام خطرناک هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، به فرارسیدن هفته وحدت اشاره و بیان داشت: این دو دست پرورده استکبار هستند.
حسینی همدانی گفت:هر دو خواسته های دشمنان اسلام را پیاده می کنند و در این فضا آن چیزی که نجات بخش است، اتحاد امت اسلامی است.
امام جمعه کرج ادامه داد:مقام معظم رهبری بارها تذکر به وحدت و جلوگیری از اهانت به سایر ادیان داده اند، چرا که طراحی دشمنان این است که ما را به جان هم بیاندازند.
حسینی همدانی در ادامه به برگزاری بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در البرز اشاره و گفت: یکی از ماموریت های اصلی دشمنان مورد هجمه قرار دادن ارزش ها و فرهنگ ما است که اگر باورهای ما تغییر کنند، موفق شده اند.
حسینی همدانی افزود:یکی از راهکارهایی که ازطریق آن می توانیم در برابر این هجمه دشمنان ایستادگی و آن را خنثی کنیم، ترویج نماز و اشاعه آن است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد:نماز یکی از راهکارهای مهم و اساسی مقابله با آسیب های اجتماعی است که امروز کشور ما با آن به شدت درگیر است، چرا که بخش زیادی از افراد بزهکار کسانی هستند که اهل نماز نیستند.
امام جمعه کرج افزود: اگر سنگر مسجد و نماز خوب محکم شود و خانه و مدرسه نیز کمک کنند دشمن که قصد جدی برای نابودی ما را دارد، توان خود را از دست خواهد داد.
وی همچنین به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت:رهبری کلمه بزرگ فرهنگ را برای این شورا عنوان کرده اند و اینکه برای تمامی مسایل فرهنگی کشور طرح و برنامه داشته باشد.
حسینی همدانی افزود:بعد از اینکه مقام معظم رهبری بارها بحث شبیخون فرهنگی را مطرح کرده اند، هزاران نفر کار کرده و مهندسی فرهنگی را تدوین کردند، اما تا کنون این مهندسی فرهنگی خروجی قابل اعتمادی نداشته و نیاز است که در این خصوص اهتمام بیشتری صورت گیرد.
وی همچنین به آغاز امامت امام زمان (عج) اشاره و گفت: پیروی از امام تنها به حرف نیست بلکه همه باید در عمل و رفتار نیز پیرو باشند و باید شرایط ظهور را فراهم کنیم.
وی ادامه داد:از ولی فقیه در جامعه باید اطاعت و پیروی شود و تمامی نظرات و دستورات ولی فقیه باید اجرا و مورد تبعیت قرار گیرد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1572116

وبگردی