آفتاب
وزیر ارتباطات و فناوری اصلاعات در سنندج خبر داد:

بخش خصوصی باید سکان دار صادرات باشد/روسیه بهترین بازار صادراتی

بخش خصوصی باید سکان دار صادرات باشد/روسیه بهترین بازار صادراتی

سنندج – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز بخش خصوصی در دنیا متولی اصلی صادرات است و به همین دلیل در کشور ما نیز باید بخش خصوصی سکان دار توسعه صادرات باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر امروز جمعه در جلسه توسعه صادرات استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: توسعه صادرات یکی از محورها و اولویت های اصلی دولت است و  در همین راستا باید از ظرفیت این بخش با هدف کمک به توسعه پایدار کشور به خوبی بهره برداری شود.

وی با اشاره به وظایف دولت در حوزه توسعه صادرات کالا و همچنین رسالت های بخش خصوصی، بیان کرد: امروز در هر دو بخش مشکلاتی داریم ولی تلاش دولت بر این است که با تسهیل گری شرایط بهتری برای بخش خصوصی به وجود آورد تا بخش خصوصی بتواند وظایف خود را در این بخش اجرایی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز در کشورهای مختلف جهان بخش خصوصی متولی اصلی صادرات است ولی متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست و باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری بهتر از سوی دولت، بخش خصوصی بتواند این رسالت خود را به خوبی اجرایی و عملیاتی کند.

وی بیان کرد: امروز میزان حضور بخش خصوصی ما در حوزه روابط خارجی با کشورهای مختلف حداقلی است و این در حالی است که این بخش نباید منتظر دولت باشد و باید خود از ظرفیت های به وجود آمده برای معرفی و تبلیغ کالاهای تولیدی بهره برداری کرده و میزان حضور و نفوذ خود را در حوزه روابط بین المللی افزایش دهد.

واعظی با بیان اینکه متاسفانه ما در گذشته نتوانستیم بازارهای هدف خود را به خوبی حفظ کنیم، عنوان کرد: در شرایطی که در سالهای قبل ما بازارهای خوبی در کشورهای مختلف داشیتم ولی به دلایل مختلف نتوانستیم این بازارها را حفظ کنیم و امروز باید با کشورهای دیگر برای بازپس گرفتن این بازارها رقابت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در تهران طی هفته آینده اشاره کرد و افزود: امروز روسیه بهترین بازار برای توسعه صادرات کشورمان به شمار می رود و با توجه به اظهار علاقه این کشور باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: بعد از مشکلاتی که بین روسیه با کشورهای اروپایی و ترکیه به وجود آمد، مسئولان این کشور علاقمندی خود برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری را اعلام کرده اند و انتظار می رود که با حضور بخش خصوصی بتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: من علاوه بر اینکه مسئولیت کمیسیون های مشترک اقتصادی کشورمان با چندین کشور را بر عهده دارم، ارتباط خوبی با سفرای کشورهای خارجی در ایران دارم و آمادگی وجود دارد تا ظرفیت صادراتی کردستان را به خوبی معرفی کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعامل و همکاری بهتری دولت و بخش خصوصی برای توسعه صادرات در استان کردستان، بیان کرد: باید فضایی درست کنیم که بخش خصوصی بتواند متولی اصلی کار صادرات باشد و دولت نیز بتواند به خوبی سیاست گذاری های خود را انجام دهد.

کد N1572083

وبگردی