آفتاب

مدرن ترین کارخانه تولید انسولین خاورمیانه در ایران ساخته می شود

مدرن ترین کارخانه تولید انسولین خاورمیانه در ایران ساخته می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت نوونوردیسک پارس اعلام کرد:مدرن ترین کارخانه تولید انسولین خاورمیانه در ایران ساخته می شود و عملیات اجرایی این کارخانه در ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «جم اوزنج» روز جمعه در حاشیه همایش معرفی قلم انسولین لومیر در تهران در جمع خبرنگاران افزود: تفاهم نامه ای با سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت برای ساخت این کارخانه صورت گرفته است و انتظار می رود اجرای این پروژه حدود پنج سال به طول انجامد و برای اجرای آن نیز حدود 70 میلیارد یورو و سرمایه گذاری مستقیم خارجی صورت می گیرد.
وی اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران با بهره برداری از این واحد مدرن صنعتی به جای وارد کردن داروهای موردنیاز بیماران دیابتی به جمع کشورهای صادرکننده داروهای جدید موردنیاز این بیماران در سطح منطقه تبدیل می شود.
مدیرعامل شرکت نوونوردیسک پارس افزود: محصول این کارخانه قلم انسولین لومیر (Levemir)است؛ ضمن اینکه این قلم انسولین در زمان حاضر ایمن ترین قلم موجود در سطح جهان برای بیماران دیابتی است.
اوزنج ادامه داد: از دیگر ویژگی های انسولین لومیر در کنار اثر طولانی آن که موجب کنترل مناسب با یک بار تزریق در روز افراد دیابتی نوع 1 و 2 می شود، می توان به ایمنی بسیار بالای آن نیز اشاره کرد که موجب شده است این انسولین برای استفاده در دوران بارداری، شیردهی و کودکان از 2 سالگی نیز مناسب باشد.
وی تاکید کرد: وزن کمتر قلم انسولین لومیر در مقایسه با انسولین «ان پی اچ» و گلارژین از دیگر ویژگی های این انسولین است که کاهش نگرانی از اثر افزایش وزن ناشی از مصرف انسولین در بیماران را در پی دارد.
وی تاکید کرد: این انسولین قابلیت تاثیرگذاری و درمان سریع تری نسبت به دیگر انسولین ها دارد و پاسخی به نیاز امروزی بیماران دیابتی است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر این انسولین به ایران وارد می شود و 500 فرصت شغلی غیرمستقیم نیز در ایران ایجاد می کند.
اوزنج درباره قیمت این دارو نیز گفت: قیمت گذاری دارو از سوی وزارت بهداشت تعیین می شود ؛ ‌البته شرکت، حمایت جدی از سوی وزارت بهداشت را دارد و اولویت ما این است که این دارو در فهرست بیمه نیز قرار گیرد.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی جدی این است که این دارو با عالی ترین کیفیت مانند برخی کشورهای جهان تولید شود.
اوزنج ادامه داد: براساس آمارها پنج میلیون بیمار دیابتی در ایران وجود دارد و اگر ما بتوانیم نیاز این بیماران دیابتی را تامین کنیم به هدف مان رسیده ایم،‌ البته تلاش می کنیم تا سال 2020 بازار ایران را از تولید این دارو به خودکفایی برسانیم.
مدیرعامل شرکت نوونوردیسک اضافه کرد: اکنون برنامه ای برای صادرات نداریم ولی اگر نیاز بیماران دیابتی را تامین کنیم و به خودکفایی برسیم، مازاد آن صادر خواهیم کرد، البته اکنون شرکت ما با 2 شرکت فرانسوی و آلمانی نیز رقابت می کند.
همایش یک روزه معرفی قلم انسولین لومیر در هتل آزادی تهران برگزار شد.
اجتمام**7268**1776
خبرنگار: مهناز بیرانوند**انتشاردهنده:لیلا خطیب زاده
کد N1572039

وبگردی