آفتاب

تحویل پرچم مشهد ۲۰۱۷ به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

تحویل پرچم مشهد ۲۰۱۷ به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

پرچم مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، تحویل نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در سال ۲۰۱۷ از سوی سازمان جهانی آیسیسکو، برنامه‌های متعددی برای این موضوع از سوی وزارت خارجه و دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی پیش‌بینی شده است.

بدین منظور ۴ ستاد در دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ تشکیل شده و مسئولیت ستاد بین‌الملل این دبیرخانه به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سپرده شده است. این سازمان در برنامه‌های مختلف پیش‌بینی‌شده برای اجرا در سال ۱۳۹۶ با دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ همکاری خواهند داشت.

از جمله برنامه‌هایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این خصوص و در سال ۲۰۱۷ اجرای آن را به عهده خواهد داشت، می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در هشت کشور، برگزاری جشنواره هنر اسلامی در کشورهای مختلف، برگزاری اجلاس بین‌المللی خادمان رضوی، برپایی نمایشگاه قرآن کریم (نسخه‌های نفیس و خطی) در هشت کشور اسلامی با حمایت آستان قدس رضوی، دعوت از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی از کشورهای اسلامی (یکصد نفر) برای حضوردر مراسم افتتاحیه، برگزاری هفتمین دوره طرح شجره طوبی، برگزاری اجلاس گفت‌وگوی ایران و جهان عرب و برگزاری همایش علم و دین، اشاره کرد.

کد N1572035

وبگردی