آفتاب
مسئول کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی:

تجمیع بیمه‌ها، نسخه گرفتاری کارگران را می‌پیچد

تجمیع بیمه‌ها، نسخه گرفتاری کارگران را می‌پیچد

ایلنا: یک فعال صنفی کارگری عقیده دارد در صورت ادغام درمان تامین اجتماعی، نسخه گرفتاری تمامی کارگران و بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، پیچیده خواهد شد.

احسان سهرابی، رئیس کانون شواری استان خراسان رضوی به خبرنگار ایلنا گفت: صندوق بیمه تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و نباید با سیاست های اشتباه و نادرست آن را خالی کرد.

او افزود: باید کارگران که صاحبان اصلی این صندوق هستند نقش بیشتری در مدیریت سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

سهرابی با اشاره به سوء مدیریت در دولت قبل اظهار داشت: ساختار موجود نیز دارای معایبی است که اگر اصلاح نشود، روندی به ضرر کارگران خواهد داشت.

این فعال کارگری با توجه به طرح تحول سلامت گفت: وزیر بهداشت نتوانست این طرح را به سرانجام مناسبی برساند، اما امروز به دنبال آن است تا با بیمه ها را ادغام کند، اقدامی که باعث خواهد شد صندوق تامین اجتماعی به وضعیت نامطلوبی دچار شود.

سهرابی با اشاره به اینکه کارگران حق دارند تا از بابت زیاده‌خواهی وزارت بهداشت از دولت گله‌مند باشند، اظهار داشت: صندوق تامین اجتماعی موش آزمایشگاهی نیست، دست‌کم وزیر کار که خود از بدنه کارگری است باید جلوی این طرح را بگیرد.

او گفت: صددر صد با ادغام بیمه ها مخالفیم چرا که اعتمادی به اقدامات انجام شده نداریم. اگر طرح برای جامعه مثبت بود، استقبال می کردیم اما به لحاظ کارشناسی نیز معایب فراوانی در این طرح دیده می شود.

سهرابی با اشاره به نباید با آزمون و خطا برای آینده کارگران تصمیم گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی به کارگران مشکل دارد، چه برسید به روزی که ادغام بخواهد کلید بخورد.

او با انتقاد از طرح تحول سلامت گفت:اگر بیمه مکمل وجود نداشته باشد، هزینه های درمانی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

این فعال کارگری با بیان اینکه کسی با رفاه نسبی و همچنین بهینه شدن فرآیند درمان درمان مخالفتی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر زیر ساخت ها آماده نیست و با این شرایط این طرح به سرنوشت مسکن مهر دچار خواهد شد.

سهرابی در پایان گفت: تشکل‌های کارگری خراسان رضوی با اغدام بیمه ها مخالفند و همه تلاش خود را می کنند تا این طرح ناکارآمد برای همیشه از برنامه‌های دولت و مجلس کنار گذاشته شود.

کد N1571963

وبگردی