آفتاب
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

زیرساخت های سرمایه گذاری دراستان سمنان فراهم نیست

زیرساخت های سرمایه گذاری دراستان سمنان فراهم نیست

سمنان- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت هایی نظیر آب ، برق و راه دسترسی برای سرمایه گذاری بسیاری از سرمایه گذاران علاقه ای به حضور در این استان ندارند.

علی اصغر جمعه ای روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : فراهم نمودن زیرساخت ها، یکی از دلایل عمده حضور فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف است که تاکنون این امر محقق نشده است.
وی اظهار داشت : انعقاد تفاهم نامه اقتصادی 27 هزار میلیارد ریالی که در هفدهم اسفندماه سال 94 بین دستگاه های اجرایی استان سمنان و سرمایه گذاران منعقد شد ، هنوز بر روی کاغذ عدد و رقم قابل توجهی است و باید اداره کل اقتصاد و امور دارایی نسبت به میزان عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها و چگونگی جذب سرمایه گذار گزارش هایی را ارایه دهند.
جمعه ای ادامه داد: استان سمنان از منابع سرشاری برای سرمایه گذاری برخوردار است اما این منابع به تنهایی نمی تواند رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد کند و باید زیرساخت ها که از اساسی ترین و مهم ترین دلایل حضور سرمایه گذار در استان است مهیا شود.
وی اضافه کرد : کاغذ بازی های اداری یکی دیگر از دلایل مانع ورود سرمایه گذاران به استان سمنان است و در بسیاری از موارد شاهد بودیم اداراتی مختلف برای ارایه مجوز ها زمان مفید را از بین می برند که این امر باعث دلسردی سرمایه گذاری می شود.
جمعه ای خاطرنشان کرد: برای حضور فعالان اقتصادی به استان سمنان تنها ارایه گزارش از میزان منابع مختلف معدنی کفایت نمی کند و باید جاده های دسترسی و انعقاد تفاهم نامه های زیست محیطی مهیا باشد.
وی به مشکل کم آبی در بسیاری از واحدهای صنعتی استان سمنان اشاره و اضافه کرد: برای آغاز طرح توسعه ای در استان سمنان نیازمند آب سرشار هستیم اما به دلایل فرهنگ اشتباه مصرف در واحدهای تولیدی و خانگی شاهد تعطیلی بسیاری از واحد های صنعتی به دلیل کمبود آب هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: بازیافت فاضلاب های شهری و احداث تصفیه خانه های آب برای بازگشت آن به چرخه صنعت و تولید باید در دستور کار صاحبان واحدهای تولیدی و دستگاه های اجرایی استان سمنان قرار گیرد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که حدود چهار درصد از آب تولیدی استان را مصرف می کند.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
کد N1571923

وبگردی