آفتاب

استاندار:راه آهن کرمانشاه پروژه ای ملی و متعلق به تمام مردم ایران است

استاندار:راه آهن کرمانشاه پروژه ای ملی و متعلق به تمام مردم ایران است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته توسط دولت برای تسریع در اجرای خط راه آهن غرب (ملایر به کرمانشاه) گفت: این پروژه را باید به چشم یک پروژه ملی نگاه کرد و متعلق به تمام مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'اسدالله رازانی' شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که به ریاست 'محمد باقر نوبخت' معاون رییس جمهوری در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال با عنایت دولت تدبیر و امید حدود 250 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است.
وی افزود که با قول مساعد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تامین ریل پروژه حداکثر تا پایان عمر دولت یازدهم شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.
رازانی ادامه مسیر راه آهن از کرمانشاه به خسروی را نیز یکی از نیازهای اصلی استان دانست و گفت: با انجام این کار نیمی از راه توسعه کرمانشاه طی خواهد شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به مشکل فاضلاب شهر کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: فاضلاب شهر به دو رودخانه قره سو و آبشوران که در مرکز شهر قرار دارند می ریزد و همین باعث می شود بوی بد آن مردم را در ماه های زیادی از سال بخصوص در فصل گرما آزار دهد.
وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه به اعتباری در حدود 750 میلیارد ریال نیاز است که امیدوارم دولت و شخص آقای نوبخت مقدمات اختصاص این بودجه را فراهم کنند.
رازانی مشکل بیکاری را یکی دیگر از معضلات استان کرمانشاه برشمرد و گفت: در طول 20 سال اخیر به جز چهار یا پنج سال آن کرمانشاه همیشه جزو بیکارترین استان های کشور بوده است.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه سفر رهبری در سال 90 مبنی بر اختصاص سالانه سه هزار میلیار ریال طی برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه دولت قبل ؛ این مصوبه را به مرحله اجرا درنیاورد تا بخش عمده مشکلات این استان پا برجا بماند.
وی گفت: از دولت تقاضا داریم که این مصوبه ارزشمند رهبر معظم انقلاب را در برنامه ششم توسعه بگنجاند تا کرمانشاه حرکت تابان تری به سمت توسعه و عمران داشته باشد.
رازانی همچنین به بالا بودن بافت های حاشیه ای در استان اشاره کرد و گفت: حدود 35 درصد مردم استان کرمانشاه در این مناطق زندگی می کنند، مناطقی که آمارش در شهرستان جوانرود به حدود 70 درصد می رسد.
وی مشکل ریزگردها و نبود بودجه کافی برای اجرای پروژه های عمرانی را از دیگر مشکلات موجود استان عنوان کرد و گفت: امیدوارم دولت برای حل آن ها به ما کمک کند.
استاندار کرمانشاه در پایان از مطرح شدن بحث تبدیل منطقه ویژه اقتصای قصرشیرین به منطقه آزاد در جلسه آتی دولت اشاره و ابراز امیدواری کرد که با عنایت رییس جمهوری و حمایت های آقای نوبخت شاهد تصویب آن و ارایه به مجلس شورای اسلامی برای تایید نهایی باشیم.
شبک**7458-8066**1392
خبرنگار:مسعود اسماعیلی**تنظیم کننده:علی مولوی**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی
کد N1571768

وبگردی