آفتاب

سنگ تمام دولت تدبیر و امید برای جبران خسارات برف اخیر مازندران

سنگ تمام دولت تدبیر و امید برای جبران خسارات برف اخیر مازندران

نوشهر - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت که دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت های وارده ناشی از برف اخیر به بخش های مختلف کشاورزی سنگ تمام گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، قاسم احمدی لاشکی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری نوشهر افزود: دولت حدود 2 هزار میلیارد ریال اعتبار که بخشی از آن به صورت بلاعوض است ، برای جبران خسارت دیدگان مازندران بویژه باغداران تخصیص داده است.
بارش شدید برف اخیر در استان مازندران علاوه بر خسارات به برخی زیرساخت های استان ، به باغ های مرکبات و کیوی شهرستان های مختلف استان خسارت زیادی وارد کرده است.
وی ضمن قدردانی از امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان ناشی از برف اخیر در نوشهر اظهار امیدواری کرد که این آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی همچنان در طول زمستان ادامه داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان های مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت که دولت درحالی این تسهیلات را برای جبران خسارت های ناشی از برف در مازندران اختصاص داده که همزمان حوادثی تلخ دیگری در کشور مانند برخورد 2 قطار در سمنان را شاهد بودیم.
احمدی به پی گیری های دولت برای به پایان رساندن خط انتقال گاز دامغان به مازندران و پرداخت کامل اعتبارات مصوب از محل سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در نشستی که بتازگی با معاون اول رئیس جمهوری و سخنگوی دولت داشتیم وعده داده شد که حدود 50 درصد اعتبارت مصوب باقی مانده از محل سفرهای استانی به مازندران در سال گذشته تا پایان سال پرداخت شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران نیز با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور گفت که در این حوزه رسانه ها می توانند در مشارکت دادن مردم خیلی نقش آفرینی کنند.
'جعفر قمی' افزود: هرچند هر کدام از این انتخابات شرائط خاص خود را دارد ولی رسانه ها از هرگونه بداخلاقی رسانه ای نیز در این حوزه اجتناب کنند.
فرماندار نوشهر نیز ضمن قدردانی از همراهی و همدلی مسئولان در ارائه خدمات امدادرسانی به آسیب دیدگان برف اخیر در شهرستان گفت که در زمان بارش برف حدود 23 نفر در عمق کوه های این شهرستان توسط نیروهای امدادی نجات یافتند.
'علی شادمان' همچنین ضمن تاکید بر اهمیت مرکز رشد علم و فناوری در نوشهر افزود: این مرکز هم اکنون برای فعالیت با محدودیت های مکانی رو به رو است که باید برای حل این مشکل برنامه ریزی کرد.
شبک**/1602/7078/1654**1392
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی**تنظیم کننده: حسن فلاحتی** انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی
کد N1571719

وبگردی