آفتاب

سالانه بیش از 4 میلیون تن محصول کشاورزی در سیستان و بلوچستان تولید می شود

سالانه بیش از 4 میلیون تن محصول کشاورزی در سیستان و بلوچستان تولید می شود

زاهدان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان تولید می شود که با توجه به شرایط این استان این میزان تولید رقم قابل توجهی است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور اعضای مجمع استانداران ادوار این استان در سرسرای امام رضا(ع) دانشگاه در زاهدان اظهار داشت: میزان صید و صیادی در این استان قبل از انقلاب 4 هزار تن در سال بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی این میزان به 300 هزار تن در سال رسیده است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان سرزمینی است که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلات، بندر و غیره برخوردار است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی برخوردار است که این امر سبب پیشرفت و توسعه این استان می شود.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین عاملی که باعث پیشرفت و توسعه یک جامعه می شود وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد است که خوشبختانه سیستان و بلوچستان از این 2 نعمت برخوردار است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیستان و بلوچستان از لحاظ منابع آبی در حد متوسط سهم ملی قرار دارد.
حجتی اظهار داشت: متاسفانه برای بهره گیری از همین میزان منابع آبی موجود در سیستان و بلوچستان و کشور از روش های نادرست استفاده می شود.
وی بیان کرد: روش های جدید آبیاری و کشت گلخانه ای باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا به بهترین شکل از منابع آبی که در اختیار داریم استفاده کنیم.
وی با اشاره به وجود سواحل در سیستان و بلوچستان افزود: سواحل یک قابلیت و ظرفیت بسیار بزرگی در جهت ایجاد اشتغال به ویژه در زمینه توسعه آبزی پروری است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات سیستان و بلوچستان ناشی از عقب ماندگی های تاریخی است خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی با تمام جدیت در صدد رفع محرومیت های این استان است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و عرض تبریک به مناسبت آغاز امامت ولی عصر(عج) اظهار داشت: کلام های ائمه اطهار(ع) را اگر به درستی بکار گیریم نسخه علاج بخش بسیاری از رفتارهای خسارت زا می شود.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: معرفت حاصل از وحدت قدرت ساز است و این عامل سبب شده تا سیستان و بلوچستان در امنیت کامل به سر برد.
وی افزود: استفاده کردن از تجارب مدیران گذشته سیستان و بلوچستان را باید فرمانداران و مدیران دستگاه های دولتی در راستای توسعه استان مورد توجه قرار دهند و از این ظرفیت و توانمندی بهره گیرند.
وی از حضور استانداران بعد از انقلاب در مجمع ادوار استانداران سیستان و بلوچستان به عنوان یک اتاق فکر که از نیروهای انقلابی هستند نام برد و خاطر نشان کرد: همه ما وامدار انقلاب، نظام و خون شهدا هستیم و هر آنچه به برکت آن کسب کردیم، وظیفه داریم با تبادل نظر و تجارب در مسیر خدمت به نظام و مردم به کار گیریم.
وی بیان کرد: این جای خوشحالی برای ماست که تجارب استانداران سابق سیستان و بلوچستان به یاری توسعه این استان آمده است.
3213**6081
خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1571672

وبگردی