آفتاب
محمدی گلپایگانی:

حوزه انقلابی مورد تاکید رهبر انقلاب و مراجع تقلید است

حوزه انقلابی مورد تاکید رهبر انقلاب و مراجع تقلید است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، وجود حوزه انقلابی را از تأکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر پنجشنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در مدرسه عالی امام موسی کاظم برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: جلسه امروز ، دهمین جلسه جامعه مدرسین و علمای بلاد بود که در مقایسه با جلسات قبل، بسیار پربار و از نظر کیفیت و کمیت مطلوب بود.

وی ابراز داشت: سخنرانی های بسیار خوب و مهمی در این اجلاسیه انجام و مباحث مفیدی مطرح شد و در مجموع تشکیل این گونه جلسات بسیار ضروی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در قبل از انقلاب هیچ گاه فرصت نمی شد که بدین صورت؛ علما گرد هم بیایند افزود: یکی از تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب دارند؛ این است که حوزه باید انقلابی بماند و این انتظار مراجع عطام تقلید نیز هست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت : دشمنی با اسلام در جهان امروز، روزافزون است و هر روز شاهد هستیم شیاطین از طریق مستکبرین علیه اسلام  و شیعه توطئه می کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست تلاش های دویست ساله دشمنان را نابود کند گفت: این‌امر به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد و در حقیقت باید عنوان داشت که حوزه علمیه  قم،  مادر انقلاب اسلامی است و هر توفیقی در انقلاب بدست آمده  از این حوزه علمیه بوده است و حوزه های دیگر هم در زیرمجموعه آن قرار دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد : اگر بخواهیم اصول اولیه انقلاب اسلامی در جامعه کم رنگ نشود حوزه های علمیه باید انقلابی باشند.

محمدی گلپایگانی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به طلاب و روحانیت بیان داشت:امروز بسیاری از مناطق  کشور روحانی ندارند و تعداد زیادی از مساجد خالی از روحانی است ؛ حال اینکه روحانیت وظیفه دارد این سنگر را پر و  مردم را هدایت و راهبری کند.

وی بیان داشت: یکی  از اهتمام های جدی حوزه علمیه می بایست این‌موضوع باشد که به نحوی نیاز مردم به روحانیت را تامین  و در این زمینه برنامه ریزی و سازوکار لازم را فراهم کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد:امروز طلاب باید به استانهای دیگر بروند و شهرستانها و شهرهای مختلف کشور نباید خالی از روحانی باشد.

وی با بیان اینکه زمانی در  یک شهر ۵ مجتهد تراز اول داشتیم افزود: امروز وقتی به مراکز استانها و شهرهای بزرگ مراجعه می کنیم می بینیم آن بزرگان از دنیا رفته اند و جایگزینی هم برای آنان نیست.

محمدی گلپایگانی بیان داشت:مردم احکام و سوالات دینی خود را از روحانیون می پرسند و روحانیت نیز باید در کنار مردم باشند تا بتواند به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

کد N1571626

وبگردی