آفتاب

واعظی: دولت از حضور بخش خصوصی در اقتصاد حمایت می کند

واعظی: دولت از حضور بخش خصوصی در اقتصاد حمایت می کند

خرم آباد - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید معتقد بر خصوصی سازی و حضور این بخش در اقتصاد است و از آن حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود واعظی روز پنجشنبه در کارگروه توسعه و صادرات و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان افزود:
دولت باید نقش سیاست گذاری ،حمایت ، نظارت و رفع مشکلات داشته باشد و نباید در تصدی گری با بخش خصوصی رقابت کند.
به گفته وی تثبیت این سیاست در حالتی که درصد قابل توجهی از اقتصاد در حال حاضر دولتی است ، زمان بر می باشد.
واعظی همچنین گفت : جهت اجرای سیاست های کلان اقتصادمقاومتی ، اقتصاد باید به مردم و بخش خصوصی سپرده شود و امید است این هدف گام به گام محقق شود.
وی افزود : در حوزه فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید تلاش بسیاری در راستای واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و صدور پروانه هایی در این راستا شده است.
وی با بیان این که در این حوزه دولت تنها در 2 بخش زمان بر که معمولا تمایل بخش خصوصی کمتر است و بخش حاکمیتی و امنیتی زیر ساخت ها فعالیت می کند ، بیان کرد : بخش های درآمد زا و دسترسی تلفن و اینترنت به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گفته وی فناوری اطلاعات باید در خدمت موتور توسعه و رونق اقتصادی قرار گیرد و در همه حوزه ها تاثیر گذار باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت : در دنیای امروز همه حوزه های سلامت ،آموزش ،اقتصاد ،صنعت و غیره نیازمند ICT هستند.

**بازار هدف تولیدات داخلی باید بین المللی باشد
واعظی همچنین گفت : تا زمانی که بازار هدف محصولات کشوری تعریف شود کیفیت کالاها و قدرت رقابت آنها بالا نمی رود.
وی افزود : تولید در صورت حضور در بازار بین المللی موفق خواهد بود و در این راستا باید کیفیت افزایش و هزینه تولید کاهش یابد.
وی گفته وی امروز که موانع و تحریم ها برداشته شده و روابط با کشورهای خارجی برقرار شده صادرات از برنامه های اصلی دولت است و در این راستا حمایت های مورد نیاز انجام خواهد شد.

***دولت تدبیر و امید حامی ورود بازارهای خارجی به تولیدات استان ها است
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید حامی ورود بازارهای خارجی به تولیدات استان ها است ادامه داد :ظرفیت بزرگ کشت و صنعت لرستان فرصت مناسبی برای صادرات محصول است و علاوه بر حضور علم جدید در این استان بازار صادراتی ایجاد می شود.
وی با تاکید بر ظرفیت اشتغالزایی این طرح در این استان اظهار کرد : دولت تلاش می کند در این راستا بازار های خارجی را به سمت این طرح و استان باز کند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
کد N1571586

وبگردی