آفتاب
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

وحدت جهان اسلام اصلی ترین محور مقابله با بحران های خاورمیانه است

وحدت جهان اسلام اصلی ترین محور مقابله با بحران های خاورمیانه است

قم- ایرنا- جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، وحدت را نقطه قوت جهان اسلام عنوان و تاکید کرد: وحدت جهان اسلام اصلی ترین محور مقابله با انباشته شدن بحران ها در خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا، سردار علی فضلی روز پنجشنبه در اجلاس تحلیل و بررسی ریشه های بحران در منطقه، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم افزود: امروز همه قدرت های استکباری برای ضربه زدن به جهان اسلام به میدان آمده اند و کشورهای اسلامی بدانند که اختلاف ها بین مذاهب و ملل به مسلمانان آسیب می رساند.
وی گفت: تمام جهان کفر به میدان آمده و وحدت بین مسلمانان را نشانه رفته اند تا با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، در سایه این اختلاف ها بتوانند اهداف خود را محقق سازند.
وی تصریح کرد: مساله اساسی وحدت در جهان اسلام باید مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت همه مسلمانان در راستای ایجاد انسجام بهره گرفت.
فضلی با تاکید بر این که نباید همدیگر را متهم و از ظرفیت های هم غفلت کنیم، بیان کرد: باید مراقب باشیم تضادهای قومی و مذهبی در خاورمیانه برجسته نشود و جلوی خشونت گرایی افراطی که به نام اسلام در این منطقه صورت می گیرد، گرفته شود.
وی، وابستگی کشورهای خاورمیانه به قدرت های بزرگ و نقش نداشتن مردم در تعیین سرنوشت خویش را از دیگر مسائل کنونی خاورمیانه عنوان کرد.
وی در ادامه به پیروزی های ارتش عراق و سوریه در برابر داعش اشاره و بیان کرد: طبق گزارش های رسیده 80 درصد شهر حلب از دست تروریست ها خارج شده و ارتش سوریه پیشروی های خوبی در این منطقه داشته است.
فضلی افزود: سامانه داعش با بسیج نیروهای مردمی علیه آن ها فروپاشید و زمانی که نتوانستند در سوریه به اهداف خود برسند، به سمت عراق لشگرکشی کردند.
وی اضافه کرد: بسیجیان عراق و سوریه با حمایت ارتش این کشورها به میدان مبارزه با داعش آمدند، معادله مستکبران را به هم ریختند و ضربه های سنگینی به تروریست ها وارد کردند.
وی بیان کرد: زمانی که داعش به 100 متری حرم حضرت زینب(س) رسید، با فرمان ولی فقیه، نیروهای مردمی و ارتش سوریه مقاومت کردند و تروریست ها نتوانسند به اهداف خود برسند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که امروز هیمنه استکبار ریخته شده، تصریح کرد: زمانی که تروریست ها با پیشروی ارتش و نیروهای مردمی روبرو می شوند حرف از مذاکره می زنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرآن، عترت و مردم سه شاخص مهم انقلاب اسلامی است که با تکیه بر این سه اصل مهم، انقلاب اسلامی از توطئه بدخواهان در امان مانده است.
فضلی با بیان این که دشمنی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دارد، گفت: اکنون انقلاب اسلامی ریشه دوانده و به سراسر جهان صادر شده، مردم مظلوم و مستضعف مسلمان و غیرمسلمان قیام هایی را شروع کرده اند.
وی با اشاره به عصبانیت مستکبران از تاثیرهای انقلاب اسلامی ایران در جهان، افزود: قدرت های استکباری در اقدامی متقابل برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی با استفاده از تمام ظرفیت های خود، گروه تروریستی داعش را سازماندهی کردند، تکفیری ها را سامان دادند، طالبان، گروهک های پ ک ک و پژاک و فرقه وهابیت را در منطقه شکل داده اند.
وی به تحلیل حوادث روزهای اولیه جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: با وجود نیروهای جوان و کم و هم چنین تجهیزات ناچیز ولی روحیه ایثارگرانه جوانان داوطلب و نیروهای ارتش، بسیج و سپاه باعث شد به خوبی در برابر ارتش عراق مقاومت کنیم.
فضلی افزود: پس از امضای قطعنامه 598، فرزندان امام در پیروی از فرمان ولی فقیه، انگشت ها را از روی ماشه ها برداشتند.
وی خطاب به طلبه های غیرایرانی جامعه المصطفی، گفت: امروز که در جزیره امن جمهوری اسلامی ایران و در شهر مقدس قم مشغول به کسب علم و فضیلت هستید، از هر لحظه این فرصت برای ترویج و تبلیغ دین خدا بهره کافی ببرید.
وی افزود: تسلط شما طلبه های غیر ایرانی به زبان فارسی عامل مهمی در دسترسی بیشتر به منابع اسلامی اسلامی است تا هنگام برگشت به کشورهای خود بتوانید آموخته ها را به علاقه مندان علوم اسلامی منتقل کنید.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این سازمان آمادگی دارد ر راستای بهره مندی طلبه های غیر ایرانی جامعه المصطفی از ظرفیت راهیان نور اقدام کند.
در این اجلاس، از 2 اثر ترجمه شده پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) وابسته به نمایندگی ولی فقیه در سپاه به نام های «معنویت اسلامی» به زبان انگلیسی و «عوامل پیشرفت و انحطاط مسلمانان» به زبان عربی رونمایی شد.
اجلاس تحلیل و بررسی ریشه های بحران در منطقه، با حضور مسئولانی از بسیج مستضعفان و جامعه المصطفی العالمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1571528

وبگردی