آفتاب
آیت الله سبحانی تاکید کرد:

ضرورت تسلط بر زبانهای خارجی در حوزه/حوزه انقلابی باید تبلیغ کند

ضرورت تسلط بر زبانهای خارجی در حوزه/حوزه انقلابی باید تبلیغ کند

یک مرجع تقلید با تأکید بر اینکه لازمه تبلیغ تسلط بر زبانهای خارجی است، گفت: در صورتی حوزه می تواند انقلابی باشد که اسلام و تشییع را در خارج از کشور نیز تبلیغ کند.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله جعفر سبحانی پیش از ظهر پنجشنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در سخنانی با بیان اینکه مهد انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم بوده است، اظهار داشت:امام راحل پرچم نهضت و انقلاب را به دوش کشید و در این مسیر علمای بلاد و روحانیت نیز ایشان را همراهی کردند تا سایه ستم و ستمگران از این کشور برچیده شود.

 این مرجع تقلید بیان داشت: در گذشته و قبل از انقلاب؛ روحانیون و حوزه‌های علمیه قادر به فعالیت خاصی نبودند اما بعد از انقلاب اسلامی به برکت نهضت امام، حوزه های علمیه در عرصه های مختلف حضور یافتند و امروز شاهدیم که  کتاب های بسیاری در حوزه علمیه قم و توسط طلاب و علما نوشته و چاپ می‌شود به گونه ای که امروز قم در عرصه انتشار رتبه بالای کشوری را دارد.

آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه امروز حوزه های علمیه باید به معنای واقعی کلمه فقیه تربیت کنند، افزود: باید قدرت علمی حوزه‌های علمیه در اصول و فروع محفوظ باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: فقاهت و مرجعیت را می بایست در حوزه علمیه تقویت کرد چرا که کیان حوزه‌های علمیه به همین ارکان بستگی دارد.  

وی افزود: حوزه های علمیه باید همان روحیه دوران انقلاب اسلامی در سال‌های قبل انقلاب را در خود زنده کنند و در صورتی حوزه می تواند انقلابی باشد که اسلام و تشییع را در خارج از کشور نیز تبلیغ کند که لازمه این امر تسلط به زبان های خارجی مخصوصا زبان عربی است و متاسفانه امروز این کاستی وجود دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز متاسفانه رسانه های غربی و عربی به زبان‌های فارسی و تشیع تبلیغ می‌ کنند اما ما باید از طریق رسانه های مختلف حرف ها و اعتقاداتمان را به دنیا منتقل کنیم چرا که اگر در این مسیر عقب نشینی کنیم دشمن همچنان پیشروی خواهد کرد.

کد N1571453

وبگردی