آفتاب

معاون فرماندار عجب شیر: اختلاف مالکان عامل اختلال در چرخه تولید کارخانه فولاد بود

معاون فرماندار عجب شیر: اختلاف مالکان عامل اختلال در چرخه تولید کارخانه فولاد بود

مراغه - ایرنا - معاون فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: اختلاف بر سر مالکیت پست توزیع برق بین شرکت فولاد آتیه اندیشان سپهر شرق یعنی مالک فعلی و وابسته به بانک سامان با شرکت گسترش فولاد ماک قبلی عامل اصلی اختلال در چرخه تولید در کارخانه است.

رضا رحمت الهی شامگاه چهارشنبه در بازدید از کارخانه شرکت فولاد گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ناخوشایند خواندن اتفاقاتی که از ظهر سه شنبه در کارخانه فولاد عجب شیر رخ داده است، گفت: به هیچ وجه شرایط اقتصادی کشور به گونه ای نیست که با چنین حرکت هایی چرخه تولید را دچار مشکل کنیم.
وی اضافه کرد: بر اساس مذاکره ای که با دادستان شهرستان شده است، پیگیر رفع این مشکل هستیم.
معاون فرماندار شهرستان عجب شیر، مذاکره را تنها راه حل رفع اختلافات این کارخانه عنوان کرد و گفت: با توجه به فعالیت بیش از 300 نفر در این مجموعه، پیگیر رفع مشکلات این کارخانه برای رسیدن به راه حل اصولی و منطقی هستیم.
بر اساس اعلام منابع آگاه صبح سه شنبه گذشته افرادی با حضور در شرکت ' کارخانه شرکت فولاد گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق ' با درگیری فیزیکی، برق این شرکت را قطع و باعث خسارت میلیاردی به تولید آن شدند.
بر اساس اعلام تکنسین های کارخانه فولاد عجب شیر در پی این اقدام، حدود 100 تن مواد مذاب در کوره ها بعد از قطع برق ناگهانی، تخلیه و خسارات چندین میلیارد تومانی به این شرکت وارد شده است.
کارخانه مجتمع فولاد عجب شیر در سال 1387 تاسیس شد و در تیر سال 1390 به بهره برداری رسید و با تغییرات پی درپی مدیریتی، به ذوب آهن سهند غرب و در اسفند سال 94 به شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق با همکاری بانک سامان واگذار شده است.
این کارخانه از کارخانه ‌های تولید شمش فولادی با ظرفیت اسمی یک هزار تن در روز در آذربایجان شرقی است که در منطقه خضرلو در فاصله هفت کیلومتری عجب شیر واقع شده است.
به گزارش ایرنا، با اقدام صورت گرفته بیش از 300 نفر از کارگران شرکت به دلیل قطع برق حداقل 10 روز بیکار خواهند ماند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند** تنظیم کننده:عیسی عطاپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7485/3077/518
کد N1571377

وبگردی