آفتاب

مقلد‌ها به ترجمه سپانلو راهی بازار شد

مقلد‌ها به ترجمه سپانلو راهی بازار شد

رمان مقلد‌ها نوشته‌ گراهام گرین با ترجمه محمدعلی سپانلو راهی بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مقلدها رمانی به قلم گراهام گرین نویسنده انگلیسی با ترجمه محمدعلی سپانلو؛ مترجم و شاعر درگذشته؛ ازسوی نشر افق راهی بازار شد.

 هنری گراهام گرین رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسندهٔ داستان‌های کوتاه انگلیسی بود. او در طول عمر طولانیش در غالب معرکه‌های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان‌هایش عمدتاً در متن همین وقایع قرن بیستم می‌گذرد، آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را می‌نماید.

 در این رمان، هائیتی در چنگال پاپادوک دیکتاتور، اسیر است و ماکوته، پلیس امنیتی او، یکه‌تازی می‌کند. گراهام گرین با شگردهای سینمایی در فضایی جدی و طنزی که ویژه اوست به حرکت در‌می‌آید.

براون، صاحب مهمانخانه؛ اسمیت، آمریکایی ساده‌دل و جونز قابل اعتماد پشت نقاب هندمندانه‌شان یک وجه مشترک دارند و آنهم اینکه هر سه از عشق، رنج و تردید می‌ترسند.

مرحوم محمدعلی سپانلو که کار ترجمه کتاب را به عهده داشته؛ در بخشی از کتاب درباره‌ی گراهام گرین می‌گوید: دریغا که دیگر جهان از نویسنده‌ای چون گراهام گرین تهی است که در او جوهر مسئولیت چنان نقش ممتازی بسازد که مدت‌هاست از نویسندگان توقع داریم، اما نشانی از آن نمی‌بینیم.

 این کتاب در 455 صفحه با قیمت 33000 تومان توسط نشر افق در بازار عرضه شده است.

کد N1571282

وبگردی