آفتاب

استقرار و توسعه خدمات مرزی برای زائران اربعین از سال آینده

استقرار و توسعه خدمات مرزی برای زائران اربعین از سال آینده

قائم مقام وزیر نیرو در جلسه ستاد اربعین حسینی وزارت نیرو گفت: از سال آینده در مرزهای کشور باید خدمات بیشتری برای زائران حسینی استقرار و ارائه می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، "ستار محمودی" قائم‌مقام وزیر نیرو، در نشست تقدیر از اعضای ستاد عتبات عالیات و شرکت‌های فعال در راهپیمایی اربعین حسینی در ساختمان ستادی وزارت نیرو گفت: برای سال آینده بایستی تمهیدی را به‌کار بندیم تا بتوانیم خدمات اصلی و پایه‌ای را در داخل مرزهای کشورمان به زائران ارائه کنیم.

وی افزود: باید در ظرفیت شهرهای مرزی بازنگری شود و خدمات را در محل به‌صورت ثابت و مستقر ارائه کنیم.

ستار محمودی با اشاره به اینکه امسال در کارهای موقت، بیشتر از کارهای زیربنایی موفق بوده‌ایم، اظهار داشت: برای سال آینده باید مایحتاج مورد نیاز را از شهرهای مرزی تأمین کنیم تا ضمن صرفه اقتصادی، از سرعت عمل بالاتری برخوردار باشیم و در زمان نیز صرفه‌جویی کنیم.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف سال جاری را آسیب شناسی کرده و برای سال آینده مرتفع کنیم، افزود: در طرح‌های بلندمدت آب و برق در مناطق مرزی، حتماً ارائه خدمات فاضلاب بهداشتی نیز در دستور کار قرار گیرد.

قائم‌مقام وزیر نیرو ضمن تقدیر از تلاشگران صنعت آب و برق کشور که با ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) برگ زرین دیگری را در تاریخ خدمت به مردم خلق کردند، گفت: در زمان عادی به دلیل ازدحام جمعیت در اماکن مقدسه ممکن است حوادثی رخ دهد، ولی در اربعین حسینی با خیل میلیونی جمعیت اعزامی هیچ حادثه ناگواری اتفاق نیفتاد که شکرانه دارد و این‌ها همه به واسطه لطف خداوند و حضرت سیدالشهدا (ع) و خلق و خوی فرهنگی خوبی است که از زائران آن حضرت سراغ داریم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های میزبان آب و برق هر یک به نوعی به خدمات رسانی در این ایام عزیز مشغول بودند، اظهار داشت: این خدمات بجز خدمات تخصصی تأمین آب و برق شامل خدمات عمومی از جمله ایجاد سامانه‌های سرمایشی، گرمایشی، ایجاد سرویس‌های بهداشتی نظیر دستشویی، روشویی، حمام و...بوده است.

محمودی با تقدیر از خدمات تمامی کسانی‌که در این عرصه به زائران حسینی خدمات‌رسانی کرده‌اند به بحث کمیت و کیفیت اشاره کرد و افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته از کنترل کیفیت بهتری در بخش‌های مختلف از جمله زمان‌بندی، تأمین و توزیع آب، تأمین برق مورد نیاز منطقه،‌ تأمین روشنایی و توزیع سایر مایحتاج متناسب با نیاز هر منطقه برخوردار بودیم.

وی ادامه پیگیری‌ها و کمک به سازمان‌های محلی برای تأمین منابع مالی، استفاده از اونیفرم و کاورهای یک‌دست برای نیروهای خدمت رسان و حضور حداقل یک مترجم مجرب در پایانه‌های مرزی را از دیگر خدماتی دانست که بایستی در سال آینده ارائه شود و اضافه کرد: با تشکیل گروهی که هم بتواند با ستاد عتبات عالیات و هم با شرکت‌ها در ارتباط باشد می‌توان به ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر تسریع بخشید.

مهندس "علی اکبر مهاجری" معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو نیز با بیان اینکه اگر حوزه ستادی فکر ساختارمندی داشته باشد می‌تواند خدمات بهتری به زائران حسینی ارائه کند افزود: در منطقه مرزی باید اصل را بر عهده شرکت‌های آب و برق آن منطقه و استان بگذاریم.

وی ادامه داد: در کربلا و نجف و کاظمین نیز می‌توانیم به همین صورت تعیین تکلیف کرده و از پتانسیل‌های موجود در منطقه، استفاده بهینه تری برای خدمات رسانی به زائران داشته باشیم.

پیش از سخنان قائم مقام وزیر نیرو، "سید یعقوب مرادی" مشاوروزیر و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو با ارائه گزارشی در خصوص خدمات آب و برق به پایانه‌های مرزی مهران، چزابه، شلمچه و شهرهای مسیر زائران اربعین حسینی در داخل خاک ایران و عراق گفت: با برگزاری جلسات ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو، کمیته زیرساخت اربعین و هماهنگی اجرایی با شرکت‌های مادر تخصصی و مدیران ارشد صنعت آب و برق استان‌های ایلام، و خوزستان ارتباط برقرار شد و در طول مدت سفر زائران حسینی به عراق، بازدیدهای میدانی نیز به کرات انجام شد تا از نحوه خدمات رسانی به زائران، مطلع باشیم.

وی در ارائه گزارش عملکرد از این ستاد، با اشاره به تکمیل ده‌ها کیلومتر خط انتقال آب در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و مسیر زائران، تأمین میلیون‌ها بسته آب، نصب چندین دستگاه بسته بندی آب، تشکیل اکیپ‌های کنترل بهداشتی آب شرب، طراحی و اجرای کامل ده‌ها هکتار روشنایی پارکینگ پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه، تأمین برق بیش از 170 موکب، نصب بیش از 60 دستگاه ترانسفور ماتور، تعمیر و اورهال ده‌ها کیلومتر شبکه برق، تأمین آب و برق تمامی مواکب ایجاد شده در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چزابه و مسیر زائران، راه اندازی 8 بویلر آبگرم برای 1100 دوش اضطراری و حمام بهداشتی، احداث حمام بهداشتی 200 دوش، ایجاد سوله‌های سردخانه با ظرفیت 10 میلیون بسته آب وتامین و ارسال 5 میلیون بسته آب جرعه ای به داخل عراق را بخشی از خدمات ارائه شده به زائران حسینی دانست و افزود: از هم اکنون آماده هستیم تا سال آینده بتوانیم خدمات بیشتر با کیفیت بهتری را به زائران اباعبدالله (ع) ارائه دهیم.

 

کد N1571264

وبگردی