آفتاب

راکعی: جمعیت زنان مسلمان نواندیش با هرگونه تبعیض علیه زنان مقابله می کند

راکعی: جمعیت زنان مسلمان نواندیش با هرگونه تبعیض علیه زنان مقابله می کند

ارومیه- ایرنا- دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش (ایران) گفت: این جمعیت با هرگونه تبعیض علیه زنان کشور در حوزه های مختلف از جمله قانون مجازات اسلامی، قانون استخدام ها، بانک ها و وزراتخانه ها مقابله می کند.

به گزارش ایرنا فاطمه راکعی شامگاه روز چهارشنبه در جمع اعضای جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی افزود: عده ای در تلاش هستند تا وضعیت حاکم بر جامعه زنان در دولت گذشته را تکرار کنند اما این اقدام غیرممکن است و هرگز در عملی کردن این هدف موفق نمی شوند.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم انسداد سیاسی را از میان برد، اظهار کرد: دنیای امروز خشونت های جدید علیه زنان و باور نداشتن به آنان را قبول ندارد و به تمام تبعیض های ناروا علیه زنان معترض است.
راکعی با تاکید بر اینکه جمعیت زنان مسلمان نواندیش به دنبال پیاده کردن اهداف فمینیستی نیست، اظهار کرد: این جمعیت و سایر زنان ایران اسلامی در به وجود آمدن دولت یازدهم نقش ارزنده ای ایفا کردند و توانستند دولتی با درایت بر سر کار آورند.
وی با اشاره به اینکه در سایه حضور زنان در رده های بالای مدیریتی بخش اعظمی از مشکلات کشور مرتفع می شود، گفت: زن امروزی می تواند با قبول مسئولیت در حوزه های مختلف گام بزرگی در راستای پویایی جامعه بردارد.
به گفته وی زنان ایرانی می توانند سهم عمده ای از کرسی های مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی، کابینه دولت و سایر مدیریت های کلان را به خود اختصاص دهند تا جامعه با توانمندی های زنان بیش از پیش آشنا شود.
راکعی با بیان اینکه زنان تنها متعلق به خودشان نیستند، گفت: آنان علاوه بر تعهدی که در برابر خانواده و فرزندان خود دارند، می توانند نشاط و شادابی را به جامعه انتقال دهند.
وی از زنان خواست در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند و توانمندی خود را به ظهور برسانند.
جمعیت زنان مسلمان نواندیش ایران از سال 1386 شمسی با هدف تلاش برای نهادینه کردن مشارکت همه جانبه زنان در امور اجتماعی و تسهیل حضور آنان در درون حاکمیت، تلاش برای فعال کردن زنان در توسعه پایدار کشور و حمایت از حرکت های اصیل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این قشر آغاز به کار کرد.
تکاپو برای تعریف هویت زن مسلمان ایرانی، تلاش برای حضور فعال زنان ایرانی در محافل و مجامع بین المللی، تلاش برای فرهنگ سازی در جهت ارتقای جایگاه زنان در خانواده و جامعه و نقد و بررسی قوانین موجود در زمینه حقوق زنان از دیگر اهداف تشکیل این جمعیت است.
8135/3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1571253

وبگردی