آفتاب
بنگاه‌ها

برندسازی حرفه‌ای راه حضور در بازارهای جهانی

برندسازی حرفه‌ای راه حضور در بازارهای جهانی

لازمه حضور در بازارهای جهانی، برندسازی حرفه‌ای است. در همین راستا، نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت توسعه و صنایع غذایی با بیان این مطلب گفت: ...

گروه بنگاه‌ها:لازمه حضور در بازارهای جهانی، برندسازی حرفه‌ای است. در همین راستا، نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت توسعه و صنایع غذایی با بیان این مطلب گفت: باید بپذیریم، برندسازی آینده تولید و صادرات کشور را رقم خواهد زد و اقتصاد ما را تضمین خواهد کرد. وی افزود: با تسلط کامل بر علم و دانش برندسازی است که می‌توانیم در بازارهای جهانی حضور پایدار داشته باشیم. پرهام اميدى با اشاره به اینکه قرن آینده، قرن حکومت ابربرندها در جهان است، گفت: جنگ برندها از دهه‌های گذشته در کشورهای توسعه‌یافته شروع شده و این جنگ در دهه‌های آتی در کشورهایی مثل ما نیز اتفاق خواهد افتاد. وی تاکید کرد: به اعتقاد من در دنیایی که ابربرندها در حال تاخت‌وتاز هستند، ما باید به فکر ایجاد توسعه و تسهیل زیرساخت‌های برندینگ و برندسازی در کشور باشیم. اميدى تصریح کرد: این نکته نیاز مبرم به همفکری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اقتصاد کشور و یک حرکت دسته‌جمعی و گروهی دارد.

 

وی به دو شاخص مهم که باید در برندسازی موردتوجه قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: ایجاد برند و دوام برند دو مبحثی است که همیشه به‌عنوان دو شاخصه اصلی برای تحلیل و بررسی اثربخشی تبلیغات برندسازی باید در نظر گرفت زیرا ایجاد برند با تبلیغات امکان‌پذیر است اما دوام برند را بیشتر از طریق خدمات بازاریابی می‌توان تضمین کند. اميدى با تاکید بر اینکه میزان فروش یک برند دلیل بر وجود ساختارهای حرفه‌ای و موفق آن برند نیست، گفت: دانش و علم برندسازی برخلاف تصور و تفکر برخى از مديران یک دانش چند رشته‌ای و چند سطحی است که متاسفانه در کشور ما فقط جنبه ظاهری آن دیده می‌شود و به همین دلیل ما هنوز در کشور برندی با ساختارها و زیربناهای حرفه‌ای موفق نداریم. وی با بیان اینکه خود برند نیز باید بازاریابی شود، تصریح کرد: باید از روش‌هایی مانند بازارسازی، بازارسنجی، بازارشناسی، بازارگردی، بازارگرمی، بازارداری و در یک کلام همه روش‌های ارتباطی در بازار برای برندینگ و برندسازی استفاده شود. اميدى با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ما به مسائلی مانند برندینگ حرفه‌اى توجه نشده، افزود: وقتی کشور ما از تک‌محصولی خارج شود و به سمت جهانی‌سازی اقتصاد حرکت کند، به‌طور خودکار مجبور به چالش با واژه برند و برندینگ خواهد شد. نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت توسعه صنایع غذایی به‌پخش با اشاره به اینکه راه حضور برندهای جهانی و ایجاد برندهای بزرگ در ایران را باید با شیوه مناسب فراهم کرد، گفت: وقتی مرزهای ایران به روی برندهای بزرگ بدون سازوکار مناسب باز شود، جنگ نابرابر برندها شروع خواهد شد، بنابراین باید برای برندسازی یک مدل تجاری داشته باشیم تا خود را برای رقابت در این عرصه‌ها آماده کنیم.

کد N1571153

وبگردی