آفتاب
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان خبرداد

آماده‌سازی 1500 هکتار زمین برای واگذاری

آماده‌سازی 1500 هکتار زمین برای واگذاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در 60 شهرک و ناحیه صنعتی استان گفت: 1500 هکتار زمین ...

دنیای اقتصاد– اهواز– محمد علاف‌پور:مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در 60 شهرک و ناحیه صنعتی استان گفت: 1500 هکتار زمین آماده‌ ‌شده برای سرمایه‌گذاری و واگذاری به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد.  اخلاق محمدیان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان تماما فرصت‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، اظهار کرد: وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم و مناسب از اولویت‌ها و به نوعی پایه سرمایه‌گذاری در هر مکانی است.

 

وی افزود: شهرک‌های صنعتی اولین اولویت برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود تا بتوانند بدون دغدغه طرح‌های خود را دنبال کنند. 70 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که 60 شهرک آن از زیرساخت‌هایی مناسب همچون برق، آب، گاز و راه دسترسی برخوردار هستند که می‌توان به راحتی سرمایه‌گذاران را در این شهرک‌ها مستقر کرد.محمدیان تصریح کرد: اکنون در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان معادل اراضی واگذارشده، اراضی آماده برای واگذاری وجود دارد. به عبارتی اکنون 1500 هکتار اراضی آماده‌شده برای سرمایه‌گذاری و واگذاری به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان موجود است.وی در زمینه وضعیت جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر 11 مورد سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان جذب شد که از این رقم دو سرمایه‌گذاری در پسابرجام و طی چند ماه گذشته جذب و اقدامات خود را در شهرک صنعتی آبادان و شهرک صنعتی دزفول آغاز کردند؛ فعالیت این دو سرمایه‌گذار در زمینه کالای پزشکی و بلوک‌های سبک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: معمولا سرمایه‌گذار به دنبال مکانی امن، ایمن و دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است و طبیعتا در مکان‌هایی دارای زیرساخت‌های بیشتر، متقاضیان سرمایه‌گذاری نیز بیشتر هستند. در خوزستان به علت استعدادها و منابع طبیعی و خدادادی همچون دسترسی به آب‌های آزاد، زمین و آب مناسب و وجود بنادر آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد.محمدیان با اظهار رضایتمندی از وضعیت صنایع کوچک استان گفت: از سال 71 تاکنون به‌طور میانگین سالانه 80 فقره قرارداد در شهرک‌های صنعتی منعقد می‌شد و در دو سال گذشته این رقم به 150 فقره قرارداد در سال افزایش یافته است. طی دو یا سه سال گذشته رشد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی را شاهد بودیم.

کد N1571142

وبگردی