آفتاب
مدیر کل دفتر پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست:

اثرات تخریب محیط زیست کمتر از تحریم ها نیست

اثرات تخریب محیط زیست کمتر از تحریم ها نیست

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اعتقاد داریم اثرات تخریب محیط زیست کمتر از تحریم ها و تهدیدها نیست.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، صدرالدین علیپور عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه استارت اپ کسب و کار سبز با ایجاد رسانه های محیط زیستی افزود: ادامه روند تخریب محیط زیست زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با بیان این که امروزه اقتصاد سبز اساس اقتصاد کشورهای دارای اقتصاد موفق است، افزود: امروزه اقتصادی که تخریب و الودگی را به همراه داشته باشد، مردود است.
علیپور ادامه داد: کشورهایی که در جایگاه اول توسعه و رفاه هستند، محیط زیست سالمی هم دارند در واقع توسعه و محیط زیست را در کنار هم رقم زدند زیرا معتقدند توسعه نباید به هر قیمتی اتفاق بیفتد .
وی گفت: امروزه در ایران بحران های محیط زیستی به یک چالش اساسی تبدیل شده است و به علت اهمیت موضوع تمام نهادها وارد عمل شده اند.
به گفته علیپور، بحران آب، استحصال بی رویه از منابع آب های زیرزمینی، از بین رفتن خاک و توسعه بیابان چالش های اساسی محیط زیستی کشور است، زمانی دریاچه ارومیه همچون نگین می درخشید اما اکنون با بحران نابودی دست و پنجه نرم می کند .
وی تاکید کرد: در این راستا به دنبال راهکاری برای اتصال محیط زیست به مولفه های اقتصادی و اجتماعی هستیم و یکی از راه هایی که در این زمینه دنیا به آن رسیده، توسعه مشاغل سازگار با محیط زیست است که هم موجب ایجاد شغل می کنند و محیط زیست حفظ می شود.
وی با بیان این که توسعه پایدار محور تمام سیاست های اجرایی کلان کشورها شده است گفت: بنابراین مشاغل سبز عملا به عنوان یک راهکار اساسی در دنیا مد نظر است.
ادامه دارد
علمی*9014
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور*انتشار: زهره محتشمی پور
کد N1570929

وبگردی