آفتاب
محسن رضایی:

امسال سال اقتصاد مقاومتی و لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب است

امسال سال اقتصاد مقاومتی و لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب است

بیرجند - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد جهاد توانمند سازی محرومان کشور با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی و لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب است گفت: همه مردم، نهادها و موسسه های خیریه باید جهادی به نام اقتصاد مقاومتی را آغاز کنند.

محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح قرارگاه ستاد جهاد توانمند سازی محرومان خراسان جنوبی در بیرجند که نخستین قرارگاه این ستاد در کشور است اظهار کرد: همچنین دولت، مجلس و موسسه های غیر دولتی باید به امام و رهبر خود لبیک گویند همانطور که با لبیک گویی به امام مان توانستیم سرزمین های خود را از دست دشمن آزاد کنیم.
وی با بیان اینکه هر وقت ملت ایران پشت سر رهبری و امام شان حرکت کرده از همه سدها و موانع عبور کردند یادآور شد: امروز روزی نیست که برای اقتصاد مقاومتی فقط نگاه ما به دست دولت باشد، امروز باید همه مردم، نهادهای دولتی و غیر دولتی و موسسه های خیریه برای تحقق اقتصاد مقاومتی آستین بالا برنند.
وی افزود: امروز هر کسی که می تواند در اقتصاد گامی بردارد بر او واجب است که این کار را انجام دهد و امروز مساله اقتصاد دیگر مساله گذران زندگی نیست، بلکه مساله جهاد بزرگ، مایوس کردن آمریکا در شکست ایران، تبدیل کردن ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی، پیروزی جمهوری اسلامی در بعد اقتصاد است و این جهاد کمتر از بیرون کردن صدام از سرزمین های ایران نیست.

** اقتصاد مقاومتی یک انقلاب و نهضت بزرگ است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مساله اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب، پرچمداری آن را به دست گرفتند یک انقلاب و نهضت بزرگی است لذا تا آنجا که امکان دارد باید به صحنه بیاییم.
رضایی اظهار کرد: نیاز به اقتصاد حد معینی ندارد باید با اقتصاد به جایی برسیم که زندگی مردم درست شود، پشتوانه اقتصادی جمهوری اسلامی افزایش یابد، ایران را به کانون اقتصادی بزرگ در منطقه تبدیل کنیم لذا باید همه منابع را بسیج کنیم و اینجا واجب کفایی است که به صحنه بیاییم.
وی گفت: اگر امروز هر کسی که توان دارد وارد صحنه اقتصاد مقاومتی نشود نه تنها باید جواب خدا را بدهد بلکه باید جواب خانواده، شهدا و جانبازان را نیز بدهد.
رئیس ستاد جهاد توانمند سازی محرومان کشور گفت: در حال حاضر دولت خدمتگزار، قرارگاهی را برای اقتصاد مقامتی در کشور ایجاد کرده که در این ارتباط جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گزارش مفصلی را به مجمع ارائه دادند و ما در حال ارزیابی آن هستیم تا نتیجه آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کنیم.
رضایی اظهار کرد: در این راستا باید ارزیابی کنیم که دولت در صحنه عمل به اقتصاد مقامتی به چه میزان پیش رفته و نواقص و موفقیت های شان کجا بوده است که در حال حاضر هیچ قضاوتی در این زمینه نمی کنیم ولی در دی ماه و بهمن ماه امسال گزارشی از فعالیت های دولت در بحث اقتصاد مقاومتی را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
وی افزود: لبیک گویی به اقتصاد مقاومتی فقط توسط دولت نیست، همه مردم باید به صحنه بیایند که در این ارتباط بسیج و سپاه فعالیت گسترده ای در سراسر کشور آغاز کردند بطوری که یکهزار دهستان را شناسایی و کار آبادانی را در بیش از 110 دهستان آغاز کردند تا در سال آینده حاصل آن را تحویل جامعه دهند.
وی گفت: در کار سازندگی که در بسیج و سپاه انجام شده، موسسه های خیریه همه در بحث اقتصاد مقاومتی وارد صحنه شده اند این بدان معناست که دولت، مجلس و قوه قضاییه به رهبر انقلاب لبیک می گویند و آمده اند که در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: از جمله موسسه خیریه جهاد توانمند سازی که ستادی از خیریه هاست تاکنون 40 خیریه اعلام آمادگی کردند که یکی از این خیریه ها به نام موسسه خیریه امام علی(ع) تقبل کرده در شهرستان فردوس خراسان جنوبی در 25 روستا با پیاده کردن اقتصاد مقاومتی آنها را به آبادانی برساند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما باید از مردم در آباد کردن کشور استفاده کنیم زیرا جنگ و انقلاب بدست مردم به پیروزی رسیده است لذا باید اقتصاد را هم بدست مردم احیا کنیم.
وی ادامه داد: منبع عظیم ما مردم هستند و در همین روستاها و شهرها انسان های با استعدادی وجود دارند اما اینها قطراتی هستند که باید با مدیریت بهم وصل و تبدیل به دریا و اقیانوس شوند که تحقق این مهم نیاز به مدیریت بخش دولتی، نهادهای انقلابی و بخش غیر دولتی دارد که همه آنها دور هم جمع شوند و باری را از دوش انقلاب اسلامی بردارد.
وی گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم یک کارنامه خوبی در برابر لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب در مساله اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
وی افزود: از نهادهای انقلابی، بخش دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی انتظار داریم در عین انجام فعالیت های خود در زمینه اقتصاد مقاومتی، موسسه های خیریه را نیز کمک کنند تا آنها نیز بتوانند به وظیفه ای که به دوش گرفته اند عمل کنند.
همچنین سید اکبر کسا، مدیر عامل موسسه خیریه امام علی (ع) کشور در این مراسم با بیان اینکه این موسسه فعالیت خود را از سال 1373 در شهر ری آغاز کرد، گفت: از سال 1385 برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ با بررسی آسیب‌ های اجتماعی و مطالعات پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که کاهش فقر باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.
وی بیان کرد: الگوی طرح توان ‌افزایی در تعدادی از روستاها اجرا شد که شامل فرهنگ‌ سازی، اشتغال، سلامت و مسکن است که در هفت روستای شهرستان های زیرکوه، سربیشه ، قاینات و نهبندان خراسان جنوبی نیز به اجرا درآمد.
وی گفت: با توجه به موفقیت این طرح در این استان، طرح یاد شده بصورت آزمایشی در 25 روستای شهرستان فردوس از امروز آغاز شد تا با اجرای اقتصاد مقاومتی شاهد رفع محرومیت ها و آبادانی در روستاها باشیم.
وی افزود: این طرح که هشت سال است در روستاهای کشور اجرا می شود مورد قبول و حمایت دولت و آستان قدس رضوی نیز قرار گرفته است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
6054 * خبرنگار و انتشار دهنده: مریم پنجابی
کد N1570928

وبگردی