آفتاب

تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه صنعتی اصفهان با مرکز مدیریت آب شهری یونسکو منعقد شد

تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه صنعتی اصفهان با مرکز مدیریت آب شهری یونسکو منعقد شد

اصفهان- ایرنا- تفاهمنامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تحت پوشش سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) با هدف انتقال و توسعه علم و فناوری منعقد شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: این تفاهمنامه با هدف ظرفیت‌سازی در حوزه صنعت آب و فاضلاب از طریق ایجاد ارتباط مؤثر با مراجع علمی داخلی و بین‌المللی و همچنین تسهیل ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و تجارب جمهوری اسلامی ایران در مجامع تخصصی بین‌المللی به امضای طرفین رسید.
تقویت فعالیت‌های بین‌المللی علمی پژوهشی، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های علمی در سطح ملی‌، منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه با استفاده از ظرفیت و توان دانشگاه‌، از محورهای در نظر گرفته شده همکاری در این تفاهمنامه است.
همچنین انجام طرح ‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مورد علاقه و فراهم کردن امکان فرصت های مطالعاتی دانشجویان دوره دکترا در مراکز علمی تحت پوشش یونسکو از دیگر زمینه‌های همکاری مورد توافق در این تفاهمنامه مشترک است.
در نشستی که میان مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری و شرکت آبفا و آب منطقه ای اصفهان بمنظور عقد این تفاهمنامه برگزار شد، مسائل جاری و چالش های پیش روی صنعت آب و مشکلات منطقه اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یکی از مراکز مرتبط با آب سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی متحد(یونسکو) است که از سال 2002، با هدف انتقال دانش علمی و تجربی و افزایش دانسته‌ها و ظرفیت‌ها در تمام ابعاد مدیریت منابع آب و بهبود وضعیت رفاه ساکنان این منطقه از آسیا، فعالیت خود را در تهران آغاز کرد.
این مرکز منطقه‌ای یکی از 26 مرکز گروه دوم یونسکو مرتبط با آب است که ریاست شورای حکام آن را وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران عهده دار است.
در 13 سال گذشته، 16 کشور و 9 سازمان بین‌المللی در این شورا عضو شده­ اند.
از زمان تاسیس تاکنون، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری توانسته است با کمک‌های فنی و مالی جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورهای عضو و سازمان‌های عضو همچون یونسکو، چندین رویداد مختلف را در کشورهای مختلف از جمله، ایران، عمان، افغانستان، آلمان، لبنان، ترکیه، تاجیکستان و ازبکستان برگزار کند.
د/3011/6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
کد N1570914

وبگردی