آفتاب
رئیس جمعیت هلال احمر کشور:

حوادث خشونت بار منطقه ضربه های جبران ناپذیری به کرامت انسانی وارد کرده است

حوادث خشونت بار منطقه ضربه های جبران ناپذیری به کرامت انسانی وارد کرده است

قم- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: حوادث پرتنش منطقه ما حکایت از وضعیت خشونت، بذر کینه و عداوت در دل انسان ها دارد و استمرار آن می تواند ضربه های جبران ناپذیری به ارزش های دینی وکرامت انسانی وارد نماید.

به گزارش ایرنا، امیر حسین ضیائی عصر چهارشنبه در دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی در قم افزود:
منطقه خاورمیانه امروز درگیر تروریست و درگیری های مرگبار بی سابقه ای شده و دل هر انسان آزاده ای را آکنده از درد و رنج ساخته است.
وی گفت: آنچه امروز در عراق، سوریه و یمن می گذرد نه تنها با دین سازگار نیست بلکه باعث سرافکندی در دنیای اسلام با هر دین و مذهبی شده است.
وی ادامه داد: نکته ای که داغ ها و غصه ها را بیشتر می کند تکرار حوادثی است که حتی یک مورد آن برای دنیای اسلام هم زیاد است و حمله به بیمارستان ها، کودکان و زنان دیگر به خبرعادی برای رسانه ها است و خطر آن عادی شدن این مساله برای افکار عمومی است.
ضیایی خاطرنشان کرد: کشته شدن صدها نفر از امدادگران هلال احمر در کشورهای منطقه نه تنها امر عادی نیست بلکه با هیچ دین و منطقی توجیه نمی شود و از سوی هر گروه و آیینی باشد محکوم و پیگیری آن محفوظ می باشد.
وی گفت: متاسفانه بیشتر این حوادث و جنایت ها به نام دین است و نتیجه چنین کاری ارائه چهره ای زشت و خشن از اسلام در اذهان می باشد درحالی که اسلام دین صلح و منطق و از پیشتازان حقوق انسان ها و حتی حیوانات در درگیری های مسلحانه می باشد.
ضیایی یادآورشد: فاصله بین دین اسلام و جریان های درحال وقوع بسیار زیاد است در حالی که اسلام دین صلح، آرامش و نفی خشونت است به عنوان دینی صلح ستیز و خشن توسط افراد جاهل معرفی می شود لذا رسالت علمای اسلام در این زمینه بسیار سنگین است.
وی بیان داشت: باید برای دفاع از افراد غیرنظامی، غیرمتخاصم و مقابله با ظلم و خشونت قدم هایی اساسی برداریم، برگزاری این همایش بین المللی نقطه عطف مهمی در این دوران حساس محسوب می شود.
ضیایی گفت:پرداختن به گروه مخاصمات غیرمسلحانه و رویکردهای اسلامی در این مورد با بهره گیری از متون معتبر برای دفاع از حقانیت دین اسلام اهمیت زیادی دارد که با همت و گفتار علمای اسلام در نقاط مختلف جهان رقم می خورد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: وجود آیات و روایات فقهی در زمینه حقوق انسان در زمان مخاصمه نشانه رویکرد دقیق اسلام به حقوق انسان در عرصه عمل است و تحقق این مهم نیز برعهده علما و اندیشمندان اسلامی می باشد.
دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی با حضور اندیشمندانی از داخل و20 کشور جهان عصر امروز در شهر مقدس قم آغاز شد و تا عصرفردا پنجشنبه ادامه دارد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
کد N1570910

وبگردی