آفتاب

نگاهی به وضعیت رومینگ پروازی اپراتورهای تلفن همراه

نگاهی به وضعیت رومینگ پروازی اپراتورهای تلفن همراه

استفاده از خدمات اپراتوری نظیر مکالمه، پیام کوتاه و دیتا در طول پرواز از خدمات رومینگ است که بسیاری از اپراتورهای جهان آن را ارائه می‌دهند و حالا پس از خبری که روز گذشته رایتل منتشر کرد، هر سه اپراتور تلفن همراه کشور این خدمات را ارائه خواهند داد.

به گزارش ایلنا، ایرانسل نخستین اپراتوری بود که در ایران خدمات رومینگ پرواز را ارائه داد.

ارائه این رومینگ به این صورت است که مسافران از زمان برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن می‌توانند از کلیه خدمات اپراتوری خود به شرط راه اندازی رومینگ بهره بگیرند. مشترکان هر سه اپراتور کافیست سرویس رومینگ خود را روشن و شبکه On Air  را جستجو کنند تا بتوانند از خدمات مذکور بهره‎مند شوند.

ایرانسل تا کنون با 18 شرکت هواپیمایی، همراه اول تا کنون با 19 شرکت هواپیمایی و رایتل نیز با 14 شرکت هواپیمایی امکان استفاده از خدمات خود را برای مشترکان‌شان فراهم کرده‌اند.

مشترکانی که قصد استفاده از این خدمت را دارند باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که کیفیت برقراری ارتباط در هواپیماهای هر یک از شرکت‌های هواپیمایی به نوع هواپیماها و خطوط هوایی آن نیز بستگی دارد.

پیش از این اعلام شده بود که همراه اول با ۲۷۲ اپراتور از ۱۱۴ کشور برای ارائه خدمات رومینگ به سیم‌کارت‌های دائمی و با ۵۴ اپراتور از ۳۲ کشور برای ارائه رومینگ به سیم‌کارت‌های اعتباری در خارج از کشور قرارداد دارد. همین طور ایرانسل نیز در بخش سیم‌کارت‌های دائمی با ۴۲۲ اپراتور از ۱۶۴ کشور، در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری با ۱۳۹ اپراتور از ۸۱ کشور و در بخش سیم‌کارت‌های دیتا با ۳۱۸ اپراتور در ۱۲۵ کشور قرارداد دارد و رایتل با ۱۲۳ اپراتور در ۷۸ کشور دنیا قرارداد رومینگ دارد.

کد N1570906

وبگردی