آفتاب

مدیرکل انتخابات وزارت کشور: یک میلیون و 150 هزار نفر مجری انتخابات آتی هستند

مدیرکل انتخابات وزارت کشور: یک میلیون و 150 هزار نفر مجری انتخابات آتی هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: در انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حداقل یک میلیون و 150 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی فعالیت می کنند.

علی پورعلی مطلق عصر چهارشنبه در همایش آموزشی توجیهی معاونان و مدیران کل سیاسی، فرمانداران و بخشداران استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در مشهد افزود: به دلیل حجم گسترده کار از مرداد امسال آموزشهای مرتبط با مباحث حقوقی، اجرایی، امنیتی و حفاظتی برای عوامل اجرایی انتخابات اردیبهشت 1396 آغاز شده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی، 11 دوره آموزشی توجیهی ویژه برای هزار و 704 نفر از معاونان و مدیران کل سیاسی استانداریها ،فرمانداریها و بخشداریهای سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.
دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: همایش امروز دومین دوره از این آموزشها با حضور 182 نفر است که طی آن به صورت فشرده مباحث مربوطه ارائه می شود.
وی بر تلاش برای برگزاری انتخابات این دوره به نحو مطلوب همانند انتخابات اسفند 1394 تاکید و بیان کرد: در جریان برگزاری انتخابات پارسال تخلفات بسیار محدود بود و با وجود آنکه انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابتی در بعد ملی و محلی است تعداد سخرانیهای لغو شده بسیار اندک و انگشت شمار بود.
پورعلی مطلق در ادامه قانون را حد و مرز انجام تکلیف و وظیفه توصیف و بیان کرد: به خوبی وظایف برای بخشهای نظارتی اجرایی مشخص شده و در فضای تعامل و همکاری، انتخاباتی در سطح مطلوب برگزار شد که در مقایسه با 35 انتخابات گذشته بی نظیر و شاخص بود.
وی همچنین گفت: نظام حکومتی ایران بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شده و مبنای اساسی اصل اسلامیت نیز ولایت فقیه به عنوان نقطه کانونی مشروعیت بخشی نظام است.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور افزود: اصل جمهوری نیز بر پایه حضور مردم در صحنه های سیاسی گوناگون و انتخابات مختلف به عنوان مظهر مردمسالاری دینی بنا شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 29 اردیبهشت سال آینده دو انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز برگزار می شود که هم به لحاظ جهانی و ملی از اهمیت بالایی برخوردار است و هم از منظر محلی که مردم مطالباتشان را در قالب انتخابات بروز خواهند داد.
سید جواد حسینی 'فراهم کردن شرایط لازم برای حضور و فعالیت مستمر تمامی جریانهای سیاسی فعال و قانونی، رویارویی جناحها با دولت و فعالیت جریانهای افراطی را در زمان انتخابات با شعارهای غیرواقعی' از جمله آسیبهایی دانست که باید تدابیر لازم در مورد آنها اتخاذ شود.
وی انتخابات را معیار سنجش توانمندی دولتها توصیف و بیان کرد: با بسترسازی لازم قبل، حین و بعد از انتخابات برای حضور پرشور مردم در قالب قوانین موجود و حراست از آراء می توان بیش از گذشته اعتماد مردم را به عنوان سرمایه های اجتماعی به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش داد.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: سال 1392در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از چهار میلیون و 10 هزار و 410 نفر افراد واجد شرایط در خراسان رضوی سه میلیون 28 هزار و 820 نفر یعنی 76 درصد شهروندان در این استان مشارکت کردند که از میانگین کشوری دو درصد بیشتر است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
1906/1858
کد N1570862

وبگردی