آفتاب

عکس | دیدار ظریف با همتای ژاپنی خود

عکس | دیدار ظریف با همتای ژاپنی خود

دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که به ژاپن سفر کرده است با «فومیو کیشیدا» همتای ژاپنی خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان که به ژاپن سفر کرده است با «فوميو كيشيدا» همتای ژاپنی خود ديدار و گفت و گو كرد.

در اين ديدار طرفین در خصوص سفر مقامات دو كشور، نقش دو كشور در جهت افزايش صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، حمايت كامل ژاپن از اجرای برجام و همكاري اين كشور با آژانس بين المللي انرژی اتمي جهت تسهيل در اجراي برجام و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

 ظریف در این ملاقات گفت: «ايران به عنوان لنگرگاه ثبات و اعتدال در منطقه، از ژاپن انتظار دارد که از كشورهايی كه با آنها در تماس می باشد بخواهد كه از كمك به تروريست ها خودداري نمايند.»

وزیر خارجه کشورمان همچنان آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري به صورت سه جانبه با افغانستان و ژاپن جهت ايجاد صلح و ثبات در افغانستان را اعلام کرد و اظهار داشت: «ايران بر اين باور است توسعه اقتصادي و سرمايه گذاري در افغانستان موجب كاهش زمينه فعاليت تروريست ها و ارتقاي صلح و ثبات در اين كشور خواهد شد»

ایجاد شورای همکاری بین ایران و ژاپن، مشارکت ژاپن در نوسازي نيروگاههاي حرارتي و ساخت بيمارستان با تكنولوژي های مدرن در ایران، توسعه بندر چابهار، ایجاد خطوط اعتباري، مساعدت طرف ژاپنی برای رفع موانع بانکی و تسهیل ارتباطات بانکی بین دو کشور و ايجاد نقشه راه جهت اولويت بندي پروژه هاي اقتصادي از جمله دیگر موضوعاتی بود که در این ملاقات مورد تبادل نظر و رایزنی طرفین قرار گرفت.

ظريف در پاسخ به نقطه نظرات وزير امورخارجه ژاپن در رابطه با آزمايش هاي سلاح هسته اي كره شمالي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در خصوص سلاح هاي هسته اي يك موضع ثابت دارد و مخالف داشتن سلاح هاي هسته اي در تمام دنيا مي باشد و بر اين باور است كه سلاح هاي هسته اي براي هيچ كشوري امنيت ايجاد نمي كند. معتقدیم مشکلات و بحران ها در همه مناطق از جمله در منطقه شرق آسيا از طريق گفتگو قابل حل و فصل می باشد.

ظريف در پاسخ به درخواست وزير خارجه ژاپن مبني بر كمك به حل بحران هاي منطقه اي در سوريه، يمن و ... اظهار داشت: تنها راه حل اين بحران ها دست كشيدن سعودي ها از حمايت از گروههاي تروريستي و پذیرش راه حل سیاسی برای بحران های منطقه ای مي باشد. مشكلات اين كشورها بايستي از طريق گفتگوهاي سياسی حل و فصل شود.

وزير امورخارجه ژاپن گفت: با نظر شما در خصوص لزوم حل بحران ها از طريق راه حل سياسي کاملا موافق بوده و در این مسیر تلاش می کنیم.

52311

 

کد N1570859

وبگردی