آفتاب

سخنان رئیس کمیسیون حزب‌الله درباره نبرد حلب

سخنان رئیس کمیسیون حزب‌الله درباره نبرد حلب

ایرنا نوشت: «محمد رعد» رئیس کمیسیون حزب الله در پارلمان لبنان با اشاره به پیشروی های سریع ارتش سوریه در حلب تاکید کرد: پیروزی نزدیک است و شهر حلب به زودی بازپس گرفته خواهد شد و ما در آستانه یکسره کردن این نبرد مهم و اصلی هستیم.

محمد رعد روز چهارشنبه در مراسم سومین روز درگذشت همسر« محمد فنیش» وزیر مشاور دولت لبنان در امور پارلمان و از مقامات برجسته حزب الله خاطرنشان کرد که پیروزی حلب نتایج مطلوبی در روند نبرد و رویاروئی با تکفیری ها در منطقه دارد.
وی تصریح کرد: بازپس گیری حلب اوضاع را به طور کلی دگرگون می کند و حامیان گروه های تکفیری کم کم مواضع خود را تغییر می دهند و عقب نشینی می کنند، البته نه برای اینکه اخلاق مدارهستند بلکه برای اینکه محاصره حلب توسط ارتش سوریه و همپیمان آن باعث شده است نتوانند برای تروریست ها سلاح بفرستند.

عضو برجسته حزب الله گفت:مقاومت با ائتلاف با ارتش عربی سوریه و دیگر گروه های رزمنده و جهادی توانست به این مرحله از تجاوزهای تکفیری تروریستی که بخشی از تعدی بزرگ علیه امت ما بود، پایان دهد.

محمد رعد افزود: قصد آنها این بود که با این تعدی و تجاوز، امت اسلامی تعضیف شده و به جوامع چند پاره تجزیه شود و دولت ها و ارتش ها نابود شوند تا در نهایت رژیم صهیونیستی فرصت بازی با سرنوشت منطقه را پیدا کند و نظام های منطقه ضمن قبول شروط آنها در مقابل خواست و اراده صهیونیست ها تسلیم شوند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت:اختلاف های جزئی بر سر سهم ها و مناصب وزارتی که مانع از تشکیل دولت جدید لبنان شده، قابل حل است اما حل آن نیازمند منطق ملی است و باید منطق منفعت طلبانه کنار گذاشته شود.

وی با دعوت به تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان تاکید کرد : مشکلات مردم لبنان روز به روز بیشتر می شود و کشور نیازمند سیاست ملی و قاطعیت برای حفظ امنیت و ثبات و دفاع از حاکمیت لبنان و لبنانی هاست.

محمد رعد خاطرنشان کرد: توسعه ساختار دولت ( بیش از 24 وزیر) می تواند در تسهیل امور نقش داشته باشد برای همین ما خواهان توسعه حضور گروه ها در دولت وفاق ملی بوده ایم به گونه ای که هیچ طرفی استثنا نشود.

وی تصریح کرد: این مشی و روند باعث می شود همه گروه های سیاسی در دولتی که شهروندان لبنانی انتظار تشکیل آن را می کشند، گرد هم جمع شوند و سیاست های ملی مد نظر مردم را ترسیم و اجرا کنند.

رئیس کمیسیون وفاداری به مقاومت همچنین با تقدیر از تلاش های مستمر ارتش و دستگاه های امنیتی لبنان در تعقیب گروه ها و باندهای تروریستی گفت که این تلاش ها امنیت ملی را تا حد زیادی حفظ کرده و تروریست ها را حمله به شهروندان و مناطق مسکونی ناکام ساخته است.

محمد رعد با محکوم کردن هرگونه تعدی و حمله علیه ارتش لبنان، آن را به ویژه در مرحله کنونی تعدی علیه همه شهروندان لبنانی دانست چرا که ارتش نقش مهمی در حفظ امنیت و ثبات لبنان دارد.

52311

کد N1570851

وبگردی